Primăria Municipiului Chișinău, acuzată de homofobie. Care este motivul

Primăria Municipiului Chișinău, acuzată de homofobie. Care este motivul

Primăria Municipiului Chișinău este acuzată de homofobie de către unicul ONG din Moldova care apără și promovează drepturile persoanelor LGBT. Se întâmplă după ce instituția a refuzat să instaleze două obiecte de artă, care urmau să fie inaugurate în cadrul campaniei sociale „Fără Frică”. Potrivit unui comunicat de presă, instalațiile artistice urmau să fie amplasate pe strada pietonală Eugen Doga pentru două săptămâni și în Parcul Valea Morilor pentru o zi. 

Una dintre instalații, cu o lungime de 4,5 metri, reprezintă hash tagul campaniei „Fără Frică”. Scopul acesteia, conform orgnizatorilor, este promovarea unei societăți sigure pentru fiecare om, în care frica nu va fi un impediment pentru respectul reciproc. 

„Locul pentru această instalație nu a fost ales în zadar. Este o zonă centrală, vizitată de multă lume, inclusiv de turiști. Unul dintre scopurile noastre a fost să animăm această parte a orașului și să oferim locuitorilor un spațiu atractiv pentru a se opri, a se fotografia, astfel exprimându-și solidaritatea cu toate persoanele din Moldova care încă trăiesc cu frică. Faptul că ne-a fost refuzată cererea de instalare a acestui obiect, în timp ce altor organizații, inclusiv comerciale, li se permit instalații publicitare, îl calificăm drept tratament inegal”, a declarat Anastasia Danilova, directoarea executivă la GENDERDOC-M.

Avocata organizației, Doina Ioana Străisteanu, a comentat acțiunile Primăriei din punct de vedere juridic, ca fiind o discriminare:

„Publicitatea socială nu poate fi în mod legal interzisă cînd aceasta are drept scop informarea opiniei publice despre un subiect de importanță socială sau dezvoltarea unei atitudini civice față de un subiect de drepturile omului. Primăria municipiului Chișinău nici astăzi nu deține un set de criterii obiective și legale prin prisma cărora să motiveze permisiunea sau refuzul pentru expunerea publică a unei publicități sociale. Unicul criteriu pentru autoritatea publică locală rămîne a fi homofobia, ori Chișinăul continuă să fie împânzit de publicitate sexistă, înșelătoare și de prost gust”.

Campania socială „Fără Frică” vizează sprijinirea comunității LGBT.

Campania Fără Frică din acest an va avea loc între 8 și 20 mai 2018.

 
 

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
Inundații puternice în Australia. Oamenii, îndemnați să-și părăsească locuințele

Inundații puternice în Australia. Oamenii, îndemnați să-și părăsească locuințele

Scenariul se repetă. După femeia din Austria, o româncă a fost sfâșiată de un rechin pe o plajă din Egipt

Scenariul se repetă. După femeia din Austria, o româncă a fost sfâșiată de un rechin pe o plajă din Egipt

Google Maps îi ajută pe șoferi să găsească bezinăriile cu cel mai ieftin combustibil. Iată c

Google Maps îi ajută pe șoferi să găsească bezinăriile cu cel mai ieftin combustibil. Iată c

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Caniculă încă de la primele ore ale dimineții. Cum va fi vremea săptămâna viitoare
  • 2
    Cod galben de inundații în România! Regiunile afectate
  • 3
    Lukașenko amenință cu represalii militare capitalele occidentale
  • 4
    EDITORIAL | Cum putem trăi mai multe vieți și cum zborurile low-cost pot contribui la aceasta
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.