Teoretic, în momentul în care au refuzat să monitorizeze în grila de emisie campania electorală pentru alegerile locale, cele 28 de posturi de televiziune și 30 de posturi de radio, au refuzat să facă știri despre candidați și să organizeze dezbateri cu aceștia.
Potrivit sursei citate, în opt zile, la cele cinci posturi de televiziune sus-numite, au fost difuzate 48 de știri despre candidatul pentru funcția de primar al capitalei - Silvia Radu. La baza acestor știri au stat mai multe acțiuni sociale și administrative inițiate de către primarul general interimar, inițiativele propuse de către aceasta dar și rezultatele acestora. În unele cazuri știrile aveau ca referință postările pe care Silvia Radu le făcea pe rețelele de socializare, de exemplu, despre dejunul pe care îl ia în sânul familiei.
Nici candidatul unic din partea Partidului Acțiune și Solidaritate și Platformei „DA”, Andrei Năstase, nu a fost scutit de atenția celor cinci posturi de televiziune. El a fost subiectul a 12 știri în opt zile. De această dată, referințele știrilor nu erau inițiativele și propunerile candidatului, ci declarațiile critice la adresa acestuia din partea democraților și a socialiștilor.
Socialistul Ion Ceban a fost prezent în cadrul buletinelor de știri doar în context general. Propunerile acestuia cu privire la amenajarea orașului au făcut subiectul unui singur reportaj, difuzat de Prime.
Candidatul partidului „Șor”, Reghina Apostolova a apărut într-un singur reportaj, difuzat în mod identic pe patru posturi de televiziune.
Restul candidaților nu au fost menționați în mod special în știrile celor cinci posturi monitorizate.
Așadar, jurnaliștii Newsmaker au conchis că din data de 24 aprilie și până pe 1 mai, Silvia Radu a fost eroina principală a știrilor de la Prime, Publika Tv, Canal 2, Canal 2 și STS. Practic, niciun buletin de știri nu a trecut fără a fi menționat numele candidatului independent.
Sursa citată menționează că în unele buletine de știri au putut fi urmărite chiar și câte două sau trei reportaje cu Silvia Radu. Aceasta a fost prezentată telespectarorilor într-o lumină favorabilă.
Totodată, cele cinci posturi de televiziune nu-l prezintă pe Andrei Năstase ca pe un candidat unic din partea a trei partide pro-europene, și este prezent doar în știrile cu un context negativ. În acest caz, jurnaliștii de la cele cinci posturi își respectă decizia de a nu oglindi campania electorală și nu le prezintă telespectarilor nimic din planurile și promisiunile lui Năstase.
Pe 2 mai Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) a lansat primul raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală. Potrivit acestuia, șapte din zece posturi de televiziune monitorizate în perioada 20-27 aprilie 2018 au eșuat să reflecte corect și echidistant campania electorală, promovând agenda politică a anumitor candidați în alegerile locale noi din 20 mai 2018
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.