Până la alegerile locale noi din 20 mai au rămas două săptămâni, iar partidele care au candidați înscriși în cursă și-au declarat cheltuielile pentru prima lună de campanie. Din rapoartele lor financiare desprindem diverse strategii. Dacă unii nu au investit mai nimic în primele săptămâni, acum cheltuiesc tot mai mult. Alții cheltuiesc bani pentru promovarea în presă peste o săptămână, iar alții investesc săptămânal în alt tip de media.
Spre exemplu, „Partidul Șor” a cheltuit până acum doar pentru TV, radio și presă scrisă. În premieră, Shor a decis să „bage” bani și în presa online sau mediul electronic. Pentru acest scop, s-au oferit 11.000 de lei în a patra săptămână de campanie. Shor n-a uitat nici de TV, unde în ultima săptămână a primei luni de campanie s-a scurs aproap jumătate de milion de lei, însă este o sumă mai mică decât cea cheltuită la început. În total, partidul condus de primarul de Orhei a cheltuit în campanie aproape 2,3 milioane de lei.
PPDA, deși are panouri prin oraș, nu le declară în raportul financiar pentru săptămâna a patra. Declară însă 36.000 de lei pentru promovarea la TV și nici un bănuț pentru alte tipuri de media. În total, partidul spune că a cheltuit 234.820 de lei în campanie.
Socialiștii au dat lovitura prin publicitatea la TV chiar din prima săptămână, ulterior încetinind tempoul finanțării pentru două săptămâni. În ultima săptămână, la TV „s-au dus” aproape 60 de mii de lei. În mijloacele de informare electronice, săptămâna trecută s-a cheltuit mai mult ca oricând: 31.912 lei, iar în presă scrisă - 179.213.
Liberalii au cheltuit în total aproape 550.000 de lei pentru campanie. Deși nu au cheltuit nimic în ultima săptămână, PL se pare că este adeptul strategiei de investiții graduale, săptămânal, pe tipuri de media: o săptămână - în TV, în altă săptămână - la radio, și cealaltă săptămână - presă scrisă.
În pofida faptului că rapoarte la CEC au depus și alte partide, printre care PN, PD, PUN sau PAS, practic toți au indicat zero cheltuieli pentru ultima săptămână.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)
