Au uitat de panouri și investesc în publicitatea online. Ce cheltuieli declară partidele care au candidați la alegerile din 20 mai

Au uitat de panouri și investesc în publicitatea online. Ce cheltuieli declară partidele care au candidați la alegerile din 20 mai

Până la alegerile locale noi din 20 mai au rămas două săptămâni, iar partidele care au candidați înscriși în cursă și-au declarat cheltuielile pentru prima lună de campanie. Din rapoartele lor financiare desprindem diverse strategii. Dacă unii nu au investit mai nimic în primele săptămâni, acum cheltuiesc tot mai mult. Alții cheltuiesc bani pentru promovarea în presă peste o săptămână, iar alții investesc săptămânal în alt tip de media.

Spre exemplu, „Partidul Șor” a cheltuit până acum doar pentru TV, radio și presă scrisă. În premieră, Shor a decis să „bage” bani și în presa online sau mediul electronic. Pentru acest scop, s-au oferit 11.000 de lei în a patra săptămână de campanie. Shor n-a uitat nici de TV, unde în ultima săptămână a primei luni de campanie s-a scurs aproap jumătate de milion de lei, însă este o sumă mai mică decât cea cheltuită la început. În total, partidul condus de primarul de Orhei a cheltuit în campanie aproape 2,3 milioane de lei.

PPDA, deși are panouri prin oraș, nu le declară în raportul financiar pentru săptămâna a patra. Declară însă 36.000 de lei pentru promovarea la TV și nici un bănuț pentru alte tipuri de media. În total, partidul spune că a cheltuit 234.820 de lei în campanie.

Socialiștii au dat lovitura prin publicitatea la TV chiar din prima săptămână, ulterior încetinind tempoul finanțării pentru două săptămâni. În ultima săptămână, la TV „s-au dus” aproape 60 de mii de lei. În mijloacele de informare electronice, săptămâna trecută s-a cheltuit mai mult ca oricând: 31.912 lei, iar în presă scrisă - 179.213.

Liberalii au cheltuit în total aproape 550.000 de lei pentru campanie. Deși nu au cheltuit nimic în ultima săptămână, PL se pare că este adeptul strategiei de investiții graduale, săptămânal, pe tipuri de media: o săptămână - în TV, în altă săptămână - la radio, și cealaltă săptămână - presă scrisă.

În pofida faptului că rapoarte la CEC au depus și alte partide, printre care PN, PD, PUN sau PAS, practic toți au indicat zero cheltuieli pentru ultima săptămână.

Citește și: FOTO. „Noi știm cum” să cheltuim cel mai mult pentru panouri. Câți bani au dat candidații pentru publicitatea...

Dragă cititor,

Mii de oameni ne citesc în aceste zile în căutarea informațiilor, răspunsurilor și a unui fir de speranță. Iar noi lucrăm ca să asigurăm un jurnalism responsabil care să ne ajute pe fiecare dintre noi să înțelegem mai bine tot ce se întâmplă în jurul nostru și să ne unească în aceste timpuri complicate.

Ce putem face noi acum, este să te informăm corect, din surse verificate. Când nu știi pe cine să crezi, vezi ce scrie AGORA.
Fiecare contribuție din partea cititorilor este valoroasă pentru activitatea redacției. Susține-ne cu un abonament de membru. Mulțumim

Vezi și aceste știri
EDITORIAL | Cum putem trăi mai multe vieți și cum zborurile low-cost pot contribui la aceasta

EDITORIAL | Cum putem trăi mai multe vieți și cum zborurile low-cost pot contribui la aceasta

Cod galben de inundații în România! Regiunile afectate

Cod galben de inundații în România! Regiunile afectate

Încă două state au decis să accepte prelungirea termenului de valabilitate a pașapoartelor R. Moldova

Încă două state au decis să accepte prelungirea termenului de valabilitate a pașapoartelor R. Moldova

Advertoriale
Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Pentru IMM – Victoriabank te ajută să-ți construiești o afacere modernă, durabilă și profitabilă cu Eu4Business EBRD Credit Line

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Complexul locativ Alpha Residence și-a deschis ușile pentru locatari ( VIDEO)

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

Cum să-ți crești de la 0 o afacere în regiune și să ai clienți de la Briceni și până la Cahul?

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
    Moldova, I am back! | Diana Adamciuc: „Diferența dintre Cluj și Chișinău este că, cel puțin în această țară, eu am sentimentul de «acasă»”
  • Copiii știu mai bine: Costum de baie „tigrovîi” și bani destui. De ce avem nevoie pentru o vacanță perfectă (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: „Scump, dom'le, scump!” (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Leo Zbancă: Mie îmi place cel mai mult acasă pentru că avem ce construi, avem la ce visa, avem unde ne porni și avem tare mult lucru (VIDEO)
  • Moldova, I am back! | Gheorghe și Tatiana Cîvîrjic au revenit după 20 de ani acasă și au pus bazele unei afaceri cu aur lichid (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    La 1 iulie, vârsta standard de pensionare pentru femei a devenit 60 de ani
  • 2
    Avertizare îngrijorătoare de la un fost vicepreședinte al Parlamentului. „La toamnă Gazprom va sista livrările de gaze”
  • 3
    O investigație Reuters a scos la iveală că cel puțin 14 companii rusești de armament nu ar fi fost vizate de sancțiunile occidentale impuse după invazia Rusiei în Ucraina
  • 4
    Un deputat PAS vine cu clarificări, în contextul reformei învățământului superior. „Universitatea Agrară nu va fi lichidată”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.