Zece posturi de televiziune au fost monitorizate de CCA între 20 și 29 aprilie pentru a vedea ce subiecte au dat de la începutul campaniei electorale și cum le-au abordat. În timp ce canalele afiliate socialiștilor l-au promovat intens pe Ion Ceban, altele au prezentat cel mai mult alți candidați, însă în context negativ. La finalul ședinței CCA, cinci posturi s-au ales cu avertizare publică.
Monitorizării au fost supuse „Moldova-1”, „TV8”, „Accent TV”, „ITV”, „NTV Moldova”, „TVC 21”, „Exclusiv TV”, „Jurnal TV”, „Ren Moldova” și „RTR Moldova”. Ceban, Radu și Munteanu au fost cei mai mediatizați candidați la toate posturile TV supuse monitorizării CCA în perioada 20-29 aprilie.
În cadrul dezbaterilor publice, membrii CCA au menționat că posturile de televiziune „Moldova-1”, „TV8”, „TVC 21”, „PRO TV CHIȘINĂU” și „RTR Moldova” au mediatizat echilibrat campania electorală, oferind acces egal concurenților electorali pentru alegerile locale noi.
Posturile care au favorizat unii candidați, nu au oferit acces egal tuturor concurenților electorali, nu au asigurat pluralismul de opinie și echilibrul surselor în situațiile de conflict au fost avertizați public - „Accent TV”, „ITV”, „NTV Moldova”, Exclusiv TV”, „Jurnal TV”.
De exemplu, la Accent TV, dintre toți candidații s-a vorbit cel mai mult despre Ceban - în proporție de 41,5%, iar la NTV - Ceban mediatizat cel mai mult - 48%.
Vezi și aceste știri
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile reînnoite ale maib prezentate întregii echipe
