Moldovagaz, acuzată că a deconectat ilegal un întreg blog locativ. Furnizorul se apără: Avem contract cu ACC-ul

Moldovagaz, acuzată că a deconectat ilegal un întreg blog locativ. Furnizorul se apără: Avem contract cu ACC-ul

Un locuitor al comunei Stăuceni a expediat un mesaj în adresa redacției noastre, în care acuză Moldovagaz de deconectarea ilegală de la gazele naturale a unui bloc locativ cu peste 300 de apartamente. Potrivit lui, motivul invocat de Moldovagaz este că administrația blocului nu a achitat suma necesară pentru gaz. De cealaltă parte, Moldovagaz spune că blocul locativ a fost într-adevăr deconectat pentru că Asociația de Coproprietari în condominiu (ACC) care gestionează blocul nu a achitat factura pentru gaze în termenul indicat. Prin acest lucru ACC a încălcat prevederile contractului cu Moldovagaz, iar pentru a restabili livrarea de gaze, consumatorii casnici au două opțiuni: fie să-și rezolve problemele cu ACC-ul, fie să semneze contracte individuale cu Moldovagaz.

„Pe data de 07.05.2018 SA „Moldovagaz” a efectuat deconectarea unui întreg bloc locativ de la rețeaua de gaz. Motivul invocat de către SA „Moldovagaz” esta că 40-50 (din 350) apartamente nu au achitat serviciile comunale obligatorii, astfel administrația blocului nu a achitat suma necesara pentru gaz, ci au achitat doar 60-70% din aceasta”, se arată în mesajul expediat pe adresa redacției.

Locatarul face trimitere la articolul 51 al Legii cu privire la Locuințe, care prevede că „neachitarea de către o parte din proprietari/locatari a serviciilor comunale prestate nu constituie temei pentru debranşarea totală a blocului locativ de la reţelele şi instalaţiile electrice (inclusiv a ascensoarelor), de la reţelele termice, gaz, alimentare cu apă şi canalizare, dacă în contractul de prestare a serviciilor nu este prevăzut altfel”.

El spune că Moldovagaz a deconectat de la rețeaua de gaz un bloc în care locuiesc „50 de persoane cu dezabilități, peste 300 de mame cu copii până la 10 ani, majoritatea fiind până la 5 ani, lăsând familii întregi fără apă calda și fără a putea prepara o simplă mâncare.

Moldovagaz: Am respectat legea

Contactată de Agora, Moldovagaz susține că a acționat conform legii și le recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte individuale cu instituția pentru a evita astfel de situații. Totodată, furnizorul de gaze spune că nu se poate implica în relația locatarilor cu ACC-ul.

„Nu a fost achitată factura pentru gaze în termenul indicat. Moldovagaz are contract cu ACC-ul respectiv, nu cu consumatorii blocului dat. Relațiile contractuale sunt doar între Moldovagaz și ACC. Dacă ACC nu respectă contractul, blocul urmează a fi debranșat, conform contractului. Este vorba despre toți consumatorii din Republica Moldova. E simplu. Noi nu putem sa ne expunem asupra relațiilor dintre ACC și locatarii casei fiindcă nu avem contracte directe cu locatarii”, ne-a spus responsabilul pe comunicare al Moldovagaz, Doina Deliu. „Noi nu putem sa intrăm peste ACC, nu ține de competența noastră”, a adăugat ea, afirmând că le-a explicat situația și locatarilor blocului de pe strada Unirii din comuna Stăuceni, care au apelat la Moldovagaz.

Potrivit Doinei Deliu, blocul rămâne în continuare deconectat de la livrarea de gaze.

Până la rezolvarea problemei însă, la mijloc s-au pomenit consumatorii de bună credință care, deși și-au achitat factura, stau de câteva zile fără gaze.

Publicitate

Cele mai populare

Agora

AGORA își propune să devină cea mai credibilă instituție media din Republica Moldova prin calitatea și diversitatea conținutului, să fie prima alegere a cititorilor pentru știrile și analizele online.

REȚELE SOCIALE

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Telegram
  • RSS Feed

APLICAȚIE

  • App Store
  • Google Play
© 2023 Interact Media SRL
  • Mastercard
  • Visa
  • PayPal