FOTO. Cum a luat naștere noul logo turistic al Republicii Moldova

FOTO. Cum a luat naștere noul logo turistic al Republicii Moldova

Astăzi a fost lansat noul brand național al sectorului turistic. Pomul Vieții, simbol complex al culturii naționale, a fost ales să reprezinte valorile și specificul turismului din Republiva Moldova. Conceptualizarea și elaborarea programului a durat circa șase luni, timp în care au fost făcute mai multe studii și cercetări de piață.

„Turismul are șanse reale de a deveni o ramură importantă a economiei naționale. Scopul rebrandig-ului are menirea de a contribui la poziționarea țării noastre pe harta turistică a lumii. Noul brand identifică mai bine oferta turistică a Republicii Moldova”, a declarat șeful Agenției Naționale a Turismului, Nicolae Platon.

Cei ce au lucrat la elaborarea noului brand spun că operatorii turistici de la noi din țară trebuie să facă astfel încât așteptările unui turist ce vine în țara noastră să fie depășite de experiența trăită aici.

...

Prin crearea noii identități vizuale a Republicii Moldova, autorii și-au propus drept scop crearea unui brand ce ar sta în rând cu cele mai bune logouri de țară.

„Ne-am dat seama că avem nevoie de un simbol expresiv, polivalent și inspirat din specificul local. Pentru asta am făcut un studiu chiar în incinta Muzeului Național de Etnografie și Istorie Naturală. În cadrul acestuia am identificat mai multe surse, cum ar fi floarea de busuioc, ornamentele portului national, prosopul național, trandafirul de la Moldova și Pomul Vieții. Acesta din urmă poartă o semnificație aparte pentru noi. El deja semnifică o ramificație de drumuri care ne spune că acest simbol are conotații turistice. În cultura noastră acest simbol reprezintă veșnica tinerețe”, a declarat Eugen Boico, reprezentantul agenției de publicitate care s-a ocupat de elaborarea noului logo.

...

...

Aceste argumente au dus la o singură concluzie: „În Moldova, indiferent ce drum ai urma dai de o experiență autentică”. Astfel s-a născut noul logo touristic al țării noastre.

...

Fiecare drum (ramificație) se termină cu un simbol.

...

...

...

...

...

...

...

Noua identitate vizuală a Republicii Moldova a fost apreciată de majoritatea celor prezenți la evenimentul de lansare.

„Industria turismului din Republica Moldova progresează. Sunt convins că în viitorul apropiat datorită lansării noului Brand Național Turistic vor fi lansate oferte atractive pentru turiștii străini. Aceste pachete ar putea include o zi la Orheiul Vechi și seara un tur la Cricova, a doua zi un alt tu vinicol, iar în a treia, pentru a scăpa de caloriile acumulate, poate fi organizată o cursă de ciclism la țară. Lansarea brandului turistic trebuie să fie începutul unei lungi călătorii turistice de succes”, a declarat Ambasadorul SUA la Chișinău William Moser.

Menționăm că noul Brand Național al Industriei Turismului a fost elaborat în cadrul unui parteneriat public-privat, de către Agenția Turismului a Republicii Moldova în parteneriat cu asociațiile sectoriale, beneficiind de asistența și expertiza tehnică locală și internațională oferită prin proiectul USAID CEED II.

Anual, Republica Moldova este vizitată de circa două milioane de străini.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.