Piața serviciilor de Internet fix de mare viteză este dominată în continuare de un furnizor național, Moldtelecom, al cărui volum de vânzări este de trei ori mai mare decât cel al principalului concurent, StarNet. Acesta din urmă a înregistrat însă o creștere semnificativă în primele trei luni ale anului (11,5%). Vânzările celui de-al treilea furnizor, Sun Communications, au scăzut brusc.
În perioada ianuarie - martie 2018, piața serviciilor de acces la Internet la puncte fixe a continuat să crească atât după numărul de abonați, cât și după veniturile obținute din vânzarea acestor servicii. Datele statistice, publicate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), arată că în această perioadă numărul de abonați la serviciile respective a crescut cu peste 6 mii (+1%) și a însumat 590,4 mii, iar volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață a sporit cu 17,3 milioane de lei (+5,8%) și a depășit cifra de 315 milioane de lei.
Cele mai mari creșteri ale vânzărilor acestor servicii au fost înregistrate de compania StarNet Soluții, care a înregistrat o creștere de 11,5%, atingând cifra de 67,4 milioane de lei și S.A. Moldtelecom, care a înregistrat o creștere de 4,5%, însumând 202,4 milioane de lei. Însă veniturile provenite din vânzarea serviciilor respective, prestate de compania Sun Communications au scăzut cu 12,8% și au însumat 13,5 milioane de lei, iar volumul cumulat al vânzărilor realizate de ceilalți 72 de furnizori au sporit cu 13,2% și au totalizat peste 31,7 milioane de lei.
Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat la serviciile de acces la Internet la puncte fixe a crescut cu 1% și a însumat circa 178,8 lei.
La sfârșitul primului trimestru al anului 2018, furnizorii au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: S.A. Moldtelecom - 64,2%, StarNet Soluții - 21,4%, Sun Communications - 4,3%, iar cota de piață cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 10,1%.
Sursa: Serviciul de informare și comunicare cu mass-media al ANRCETI