
Arena democraților, promovată într-o campanie socială. CCA recomandă posturilor de televiziune să o mediatizeze
Consiliul Coordonator al Audiovizualului a recomandat posturilor de televiziune și de radio să promoveze o campanie socială care vizează proiectul democraților „Arena Chișinău”. Subiectul respectiv a fost inclus pe ordinea de zi a ședinței de astăzi la solicitarea președintelui CCA, Dragoș Vicol, iar inițiativa a fost susținută de majoritatea membrilor Consiliului.
・
Demersul a fost expediat Consiliului de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, care a solicitat mediatizarea gratuită a filmulețelor sub formă de pastile informative, care prezintă „avantajele economice și sociale pe care le va aduce arena”.
Spoturile video au o durată de aproximativ un minut și au fost deja postate pe pagina de Facebook „Arena Națională”. Dacă în cazul promovării votului uninominal, PDM a implicat mai mulți artiști moldoveni, de această dată, eroii materialelor sunt sportivi de performanță.
Aceste „pastile informative” ar urma să fie difuzate în două etape: în perioada 11 iunie -15 iulie și 1 octombrie-15 decembrie.
Inițiativa de a construi o arenă la Chișinău a fost anunțată de Vlad Plahotniuc în martie, la sediul PDM. Ulterior, proiectul a fost prezentat de președintele Parlamentului, Andrian Candu, care a menționat că cheltuielile ar putea ajunge până la 50 de milioane de euro.
Mai mulți experți au criticat, anterior, modul netransparent în care a fost promovat proiectul. În afară de contribuția inițială a statului, de 200 de milioane de lei și un teren de 69 de hectare din comuna Stăuceni, în primul an de implimentare a proiectului, statul trebuie să ramburseze partenerului privat, care va fi selectat în urma unui concurs, până la 25% din investiții.