
Consiliul Concurenței se apucă să rezolve concentrările economice în mass-media. Ce schimbări se aprobă
La jumătate de an de la plângerile unor posturi TV moldovenești că pe piața publicității există o înțelegere de cartel, Consiliul Concurenței vine cu niște completări la legea concurenței. Prin noua schimbare se va evalua concentrarea economică în domeniul presei.
・
Legea va obliga Consiliul Coordonator al Audiovizualului să ofere, la 1 martie anual, un raport la Consiliul Concurenței privind beneficiarii efectivi și nivelul concentrării pieței în domeniul audiovizualului.
Dacă CCA va depista semne de concentrare economică în domeniul audiovizualului, acesta va sesiza Consiliul Concurenței.
Conform art. 22 alin. (1) din Legea concurenţei, operaţiunile de concentrare economică sunt supuse evaluării şi urmează a fi notificate Consiliului Concurenţei înainte de punerea în aplicare, atunci când cifra totală de afaceri realizată cumulativ de întreprinderile implicate, înregistrată în anul anterior operaţiunii, depăşeşte 25 000 000 lei şi există cel puţin două întreprinderi implicate în operaţiune care au realizat pe teritoriul Republicii Moldova, fiecare în parte, o cifră totală de afaceri mai mare de 10 000 000 lei în anul anterior operaţiunii.
Amintim că la începutul acestui an, patru posturi de televiziune au depus o plângere la Consiliul Concurenței, în care solicită investigarea unor bănuieli rezonabile că două agenții de publicitate „au implementat practici anticoncurențiale prin acord orizontal, în rezultatul cărora a fost restrânsă concurența pe piața publicității”. Potrivit lor, aceste semnale sunt cu atât mai alarmante, cu cât cele două case de vânzări, la care fac referire semnatarii, reprezinză interesele unor holdinguri media care dețin cote semnificative din piața autohtonă de televiziune, iar eventualele acțiuni concertate ale acestora ar constitui un abuz.