„Nu e rentabil”. Electrobuzul experimental a fost înapoiat bielorușilor, dar RTEC nu renunță la idee: Vom ansambla altul

„Nu e rentabil”. Electrobuzul experimental a fost înapoiat bielorușilor, dar RTEC nu renunță la idee: Vom ansambla altul


Electrobuzul fabricat în Belarus și testat timp de o lună în Chișinău se întoarce în „țara natală”. Exemplarul, care circula de la Parcul „Alunelul” până la Gara Feroviară, nu este rentabil în condițiile Capitalei, ne-a spus directorul Regiei Transport Electric Chișinău, Dorin Ciornîi. Tot el a adăugat că anul viitor în Chișinu va fi ansamblat un alt electrobuz, care va corespunde cerințelor traficului din oraș. Ciornîi își motivează afirmația prin existența unei înțelegeri cu uzina producătoare din Belarus și a Acordului interguvernamental dintre Republica Moldova și Belarus.

Luni, stația de alimentare a electrobuzului de lângă parcul „Alunelul” din sectorul Buiucani a fost demontată.

„O stație de alimentare costă 145.000 de euro”

„Electrobuzul ne-a fost propus cu titlu de experiment timp de o lună pentru a fi exploatat în mun. Chișinău. Perioada a expirat și uzina producătoare din Belarus l-a luat înapoi.

Electrobuzul este articulat pentru mun. Chișinău și este mai dificil de exploatat, având o autonomie de doar 12 kilometri. La noi rutele sunt mult mai lungi și este nevoie de mai multe stații de alimentare. O stație de alimentare costă 145.000 de euro. Nu este rentabil”, ne-a dezvăluit șeful RTEC motivele pentru care a renunțat la electrobuz.

În 2019 vom avea primul electrobuz ansamblat în Chișinău

„Noi conlucrăm în continuare cu uzina producătoare. Le propunem să îmbunătățească caracteristicile tehnice, ceea ce ține de autonomie, prezența aparatului de aer condiționat și anumite piese. Noi am pregătit un act unde am menționat viziunea noastră despre cum trebuie să fie electrobuzul pentru a fi exploatat în mun. Chișinău. Avem semnat un acord, până în 2019 trebuie să ansamblăm un electrobuz la Chișinău. Acel electrobuz va corespunde cerințelor de care avem nevoie. Asta e stipulat și în Acordul interguvernamentul cu Republica Belarus”, a mai spus Ciornîi, adăugând că dacă experiența primului electrobuz ansamblat în Chișinău va fi una reușită, vor urma și alte unități „fără fire”.

Capacitatea electrobuzului testat în Chișinău în perioada mai-iunie a fost de 168 de pasageri.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
A fost aleasă componența Biroului permanent al Parlamentului: Iată cine sunt membrii

A fost aleasă componența Biroului permanent al Parlamentului: Iată cine sunt membrii

Au fost aleși vicepreședinții noului Parlament

Au fost aleși vicepreședinții noului Parlament

Traficului rutier de pe strada Alexandru cel Bun va fi suspendat pe anumite tronsoane. Vezi cum va circula transportul public

Traficului rutier de pe strada Alexandru cel Bun va fi suspendat pe anumite tronsoane. Vezi cum va circula transportul public

Advertoriale
”Investește în viitorul tău” împreună cu trainerii Fundației pentru Educație Financiară „OK”

”Investește în viitorul tău” împreună cu trainerii Fundației pentru Educație Financiară „OK”

Important: Newton House Grădina Botanică a anunțat - Start Vânzări!

Important: Newton House Grădina Botanică a anunțat - Start Vânzări!

Experiențele de carieră și relațiile dobândite la Universitatea de Stat din Cahul, utile și peste ani (VIDEO)

Experiențele de carieră și relațiile dobândite la Universitatea de Stat din Cahul, utile și peste ani (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
    Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
  • LIVE cu Ștefan Gligor, președintele Partidului Schimbării
  • De la 11, cu Vasile Ceban candidat la parlamentare pe lista Partidului Legii și Dreptății
Cele mai populare
  • 1
    „Am să vă iau „paravozom” din urma mea”. CNA a făcut publice imagini video din dosarul de la Criuleni (VIDEO)
  • 2
    Mărturiile unui moldovean despre incendiile din Turcia: „Tot fumul a fost luat de vânt și a acoperit stațiunile turistice” (GALERIE FOTO)
  • 3
    Ambasadorul R. Moldova la Moscova, Vladimir Golovatiuc ar fi hărțuit sexual o angajată a Ambasadei
  • 4
    Voronin, de la tribuna Parlamentului: Eu am fost ultimul președinte legitim al Republicii Moldova (VIDEO)
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.