
În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde și 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens. De asemenea, în afară de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 metri.

Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018. Pe 1 martie 2019, toată proiectarea va fi gata. Pe 2 martie 2019 ar urma începerea execuției efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022.
Firma italiană Astaldi are însă numeroase pretenții care vor fi prezentate separat, zilele următoare, de către Digi24.ro. Printre altele, Astaldi solicită creșteri ale valorilor de contract sub pretextul modificărilor legislative sau prelungiri de termene contractuale de vreme neprielnică.
În contractele derulate în România, practica firmei Astaldi este de a își rotunji considerabil veniturile contractuale prin formularea așa-ziselor claimurilor (pretenții).
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.