NASA a descoperit un „perete de hidrogen” la marginea Sistemului Solar

La marginea sistemului nostru solar există „un perete de hidrogen”, iar oamenii de știință de la NASA cred că naveta New Horizons îl poate detecta și vedea, scrie Playtech.ro.

Acest perete de hidrogen este ca un fel de graniță: locul în care vânturile solare se risipesc și unde o masă de materie interstelară, prea mică pentru a face față acelui vânt, presează spre interior.

Jeturile de materie și energie puternică emise de Soare reușesc să călătorească spre exterior, pe o întindere lungă, cu mult după orbita lui Pluto. Însă, la un moment dat, acestea își pierd din putere și nu mai reușesc să împingă praful și celelalte materii mici și misterioase care plutesc în galaxia noastră.

Acela este punctul în care se formează o barieră vizibilă. Într-o parte sunt ultimele rămășițe ale vânturilor solare, iar în partea opusă, în direcția mișcării Soarelui în galaxie, sunt acumulările de materii interstelare, inclusiv de hidrogen.

Acum, cercetătorii NASA sunt destul de siguri că New Horizons poate vedea această limită. Ceea ce naveta a reușit deja să vadă a fost publicat recent în jurnalul „Geophysical Research Letters”. Potrivit lucrării, sonda ar fi depistat o lumină ultravioletă în plus.

Acesta este asemănătoare cu semnalul ultraviolet pe care două sonde Voyager l-au surprins în 1992. Cu toate acestea, cercetătorii au precizat că nu este sigur dacă semnalul interceptat de New Horizons sau de Voyager era într-adevăr peretele de hidrogen.

Toate cele trei instrumente ar fi putut detecta o lumină ultravioletă care provenea de la o altă sursă mult mai îndepărtată din galaxie.

Serviciul Vamal, pregătit să inițieze în scurt timp controlul cu o singură oprire: USAID va oferi spații mobile complet utilate (FOTO)