Logo, Siglă, Identitate vizuală și Branding: Prin ce se deosebesc și la ce atragem atenția când lansăm o afacere

Logo, Siglă, Identitate vizuală și Branding: Prin ce se deosebesc și la ce atragem atenția când lansăm o afacere
Foto: vismark.ro


Mulți dintre noi sunt confuzi când vine vorba de logo, siglă, branding sau identitate vizuală. Ce reprezintă fiecare dintre ei? Acești termeni sunt înțeleși, de multe ori, ca fiind același lucru. Dar, de fapt, sunt lucruri complet diferite. Dacă ai de gând să îți deschizi o afacere sau ai deja una și ești la început de drum, este esențial să cunoști diferențele dintre acestea. Vismark.ro a venit cu o analogie care te va ajuta să înțelegi mai ușor diferențele.  

Cea mai bună modalitate de a înțelege aceste deosebiri, este să folosim o simplă analogie care să încorporeze atât logo-ul, cât și sigla, brandul sau identitatea vizuală.

Cel mai bun exemplu ești TU. Da! Tu, ca persoană.

În acest caz: Logo-ul este chipul tău; Sigla poate să reprezinte inițialele numelui tău complet(ex. POC, în caz că te numești Păpădie Ovidiu Claudian); Identitatea vizuală sunt hainele pe care le porți, accesoriile sau felul în care îți aranjezi părul; Brandul este personalitatea ta.

Cu siguranță ți-ai format o idee generală, dar hai să îi luăm acum pe fiecare separat:

1. Sigla

Sigla este pluralul latinescului siglumcare înseamnă inițială. Mai precis, sigla este o succesiune de iniţiale ale cuvintelor care alcătuiesc o denumire. De exemplu: CFR, BMW, SRI, PSD, UNICEF s.a. sunt sigle.

Aceasta ajută la recunoaştere și memorare atunci când denumirea întreagă este prea lungă sau greu de reținut. Pentru crearea unei astfel de sigle nu e nevoie să apelezi la o firmă specializată, o poți face și singur.

2. Logo

Un logo este o reprezentare unică de identificare, care poate fi un simplu element grafic, pur simbolic. Nu e nevoie să conțină denumirea brandului și nici nu e o regulă ca acest simbol să  transmită, în mod direct, domeniul în care activează acea firmă sau produsul pe care îl comercializează. Dacă vinzi sucuri naturale, nu înseamnă că trebuie să ai ca logo o sticlă de suc la 2 L.

Dar asta nu înseamnă că acel element grafic nu trebuie să reprezinte caracteristicile sau valorile brandului.

Un logo trebuie să IDENTIFICE, nu să explice!

Pentru crearea unui logo e recomandat să apelezi la o firmă specializată.

3. Identitatea vizuală

O identitate vizuală combină totalitatea elementelor și a materialelor grafice care reprezintă compania, asamblate după anumite guideline-uri. Acestea pot fi de la cărți de vizită, mape, pliante, coli cu antet, broșuri, plicuri, până la colantarea auto, spot tv sau promovare prin panouri stradale.

Toate acestea trebuie să respecte acele guideline-uri, ca brandul să rămână coerent, unitar ș să devină memorabil.

4. Brand

Un brand nu înseamnă să ai doar un logo, un slogan, câteva cărți de vizită și un produs pe piață. În realitate e mult mai mult de atât. Ca idee fundamentală, atunci când vorbim de un brand, ne referim mai mult la partea emoțională decât la cea fizică, rațională. E modul prin care compania se diferențiază de concurență.

Când vorbim de un brand, printre altele, luăm în calcul filozofia companiei, personalitatea acesteia, valorile, modul în care se poziționează. Toate acestea afectează gândurile și sentimentele pe care le are o persoană față de brand.

Ex: Brandul Apple transmite eleganță, inovație, statut social.

Diferența principală dintre brand și toți ceilalți termeni menționați este că logo-ul, sigla sau identitatea vizuală se pot realiza în câteva zile sau săptămâni, însă unui brand îi trebuie ani sau zeci de ani ca să poată fi construit.

Concluzii de memorat:

Sigla = O succesiune de inițiale care alcătuiesc o denumire prea lungă pentru a fi memorată

Logo = Elementul grafic de identificare

Identitate vizuală = Totalitatea aspectelor vizuale care reprezintă compania

Brand = Felul în care te face să te simți când cumperi un produs

Dacă în viitor nu îți vei mai putea aminti ce înseamnă unul din acești termeni, adu-ți aminte analogia:Sigla - Nume scurt (porecla); Logo - Chip; Identitate vizuala - Vestimentatie; Brand - Personalitate.

Dragă cititor, urmărim atent ce se întâmplă pe segmentul politic, verificăm datele și sursele, căutăm explicații, oferim contexte, îi invităm în studiou pe cei care trebuie să ne răspundă la întrebări.
Dacă îți place ceea ce citești pe acest site, ne poți susține print-un abonament de membru de doar 48 lei pe lună.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
Șeful Poliției de Frontieră propune ca în următoarea hotărâre CNESP să fie introdusă obligativitatea de testare din cont propriu la COVID-19 și pentru angajații instituției

Șeful Poliției de Frontieră propune ca în următoarea hotărâre CNESP să fie introdusă obligativitatea de testare din cont propriu la COVID-19 și pentru angajații instituției

De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

De ce gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău nu poate funcționa la capacitate maximă

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Rusia: Autoritățile au cenzurat Youtube pentru a împiedica promovarea candidaților anti-Putin

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Cum au încercat rușii să „recupereze” Basarabia în 1924: Răscoala de la Tatarbunar și procesul celor 500 (2)
  • 2
    Peste 1.000 de infectări noi în Moldova: Printre acestea, 869 de persoane nevaccinate
  • 3
    R. Moldova urcă 12 poziții în clasamentul mondial al libertărții economice. Ce țară în fruntea topului
  • 4
    Romeo Lopotencu, demis în toamna anului trecut, restabilit în funcția de directorul al Red-Nord
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.