STUDIU. Planetele aflate în afara sistemului solar ar putea conține mari cantități de apă

Un grup de cercetători de la Universitatea Harvard au demonstrat că dimensiunile exoplanetelor, care sunt de două - patru ori mai mari decât cele ale Terrei, s-ar datora existenței unor mari cantități de apă. Această descoperire reprezintă un pas important în căutarea vieții în afara sistemului solar, deoarece se confirmă posibilitatea apariției unor planete cu apă, similare cu Terra.

Este vorba de o descoperire științifică majoră, scrie Europa Press. Faptul că în interiorul unor exoplanete există apă era cunoscut înainte, însă cercetarea savanților de la Universitatea Harvard arată că ar exista un număr mare de planete bogate în apă, prin urmare, ar fi vorba de un fenomen care există peste tot în univers.

Lucrarea savanților, care va fi prezentată la conferința Goldschmidt în Boston, presupune un pas important în studierea exoplanetelor, descoperite în anul 1992. Aceste corpuri cerești, aflate în afara sistemului solar, au o compoziție specială, care ar putea fi una prielnică pentru apariția vieții.

„Pentru noi a fost o mare surpriză să aflăm că ar putea exista un număr mare de lumi acvatice”, a spus șeful echipei de cercetare, dr. Li Zeng.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că exoplanetele care au o rază de 2,5 ori mai mare decât cea a Terrei ar putea conține mari cantități de apă.

„Vorbim de apă, însă nu în sensul în care o cunoaștem pe Terra. Temperatura la suprafața exoplanetelor ar putea fi de la 200 la 500 de grade Celsius. Atmosfera acestora ar putea fi dominată de aburi, cu un strat de apă lichidă dedesubt”, a precizat Li Zeng.

Misiunea TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), lansată recent, va putea descoperi mai multe exoplanete datorită telescopurilor James Webb de ultima generație, menționează sursa.

Magistrații francezi au pus sechestru pe un bun imobil al lui Plahotniuc, în valoare de 83 de milioane de lei