Serviciului de televiziune furnizat contra plată (prin reţele de cablu, reţele satelit, IP TV şi MMDS) în nouă luni ale anului 2014, arată că în această perioadă numărul total de abonați la serviciul respectiv a scăzut cu mai bine de 4,3 mii (-1,5%) și alcătuit  282,1 mii, iar volumul vânzărilor pe acest segment de piaţă s-a diminuat  cu 2,4 mil. lei (- 1,9%) şi a însumat peste 121,9 mil. Lei, potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI)

Diminuarea primului indicator a fost determinat de micșorarea numărului de abonaţi la reţele de cablu, reţele satelit (DTH) şi reţele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service - sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte).  În perioada ianuarie - septembrie 2014, numărul abonaţilor la reţelele de cablu a scăzut cu 8,7 mii (-4%) şi a totalizat  211,8 mii, la reţelele DTH - cu 150 (-2%) şi a alcătuit 7,3 mii și la reţelele MMDS - cu 740 (-25,2%) şi a însumat 2,2 mii. În același timp, baza de abonaţi  a operatorilor de reţele IP TV a crescut cu 5,2 mii (+ 9,5%) şi a depășit cifra de 60,7 mii. În urma acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciului TV contra plată, raportat la 100 de locuitori ai republicii, a scăzut cu 0,1% și a alcătuit 7,9%.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 87 de furnizori ai serviciului TV contra plată, la finele trimestrului trei al anului curent 75,1% din numărul total de abonaţi la serviciul respectiv erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 21,5% - la reţele IP TV, 6% - la reţele prin satelit şi 0,8% - la reţele MMDS.

Micșorarea veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea volumului de vânzări realizate de furnizorii care operează reţele de cablu, reţele satelit (DTH) şi reţele MMDS. Cifra de afaceri a acestor furnizori a scăzut, față de nouă luni ale anului 2013, cu 8,3 mil. lei (-9,3%) şi a totalizat 81,4 mil. lei. În acelaşi timp, veniturile furnizorilor care operează reţele IP TV au crescut cu 5,9 mil. lei (+17,1%) și au însumat peste 40,5 mil. lei.


Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al furnizorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată a scăzut  cu 3,2% şi a alcătuit 47,6 lei.

La finele trimestrului trei al anului 2014, cei mai mari furnizori de pe piaţa serviciului TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SRL „Sun Communications” - 28,6%, SA „Moldtelecom” - 25,9%, SRL „AMT” - 4,2%, SRL „Focus sat” - 3,9%. Ceilalţi 83 furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 37,4%.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!