Un asteroid mai mare decât piramida lui Kheops va trece pe lângă Pământ

Asteroidul 2016 NF23 urmează să treacă pe lângă planeta noastră săptămâna viitoare, mai exact, pe 29 august, la o distanță de aproximativ cinci milioane de kilometri de Pământ. Este o distanță de vreo 13 ori mai mare decât cea dintre planeta noastră și Lună, scrie Playtech.

Oamenii de știință spun că această distanță nu e chiar atât de mare pe cât ni se pare, dar este suficient de sigură.

Imensa bucată de rocă spațială se deplasează cu o viteză de peste 32.400 km/h și, din cauza vitezei și a mărimii sale, asteroidul 2016 NF23 este încadrat în categoria corpurilor cerești periculoase în caz de coliziune, cu efecte devastatoare.

Potrivit estimărilor celor de la NASA, asteroidul are un diametru cuprins între 70 și 160 de metri (variază pentru că are o formă neregulată). Asta înseamnă că e mai mare decât Marea Piramidă de la Gizeh (numită și piramida lui Kheops) din Egipt.

NASA a pus asteroidul 2016 NF23 pe lista tuturor corpurilor cerești cu potențial de risc pentru Pământ și le monitorizează permanent, le studiază traiectoriile și deviațiile, pentru a ști din timp spre ce se îndreaptă.

În termeni științifici, asteroidul va trece pe lângă Terra la o distanță de aproape .03 unități astronomice.

2016 NF23 prezintă un potențial de risc pentru noi pentru că orice asteroid care trece pe lângă Pământ la o distanță de .05 unități astronomice și are o magnitudine absolută de cel puțin 22 de unități, este considerat periculos. Asteroidul care ne va “vizita” de la distanță are o magnitudine absolută de 22,9 unități.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Amânările se țin în lanț și la Chișinău! O nouă ședință din dosarul Șor, transferată pe altă dată. Care este motivul