Publicitatea în campania electorală: Presa scrisă ia mai mulți bani ca Internetul și radioul la un loc

Publicitatea în campania electorală: Presa scrisă ia mai mulți bani ca Internetul și radioul la un loc
Foto: lefrigaro.ro

Partidele politice au cheltuit peste 100 de milioane de lei pentru publicitatea din această campanie electorală. Ca de obicei  publicitatea TV a înghițit cei mai mulți bani. Contrar nivelului de încredere afișat în Barometrul Opiniei Publice presa scrisă și radioul au primit mai mulți bani decât sumele injectate în publicitatea pe online.

În total bugetul alocat pentru publicitate în această campanie electorală a fost de 103,4 milioane lei. Doar cinci partide au utilizat toate tipurile de publicitate, conform declarațiilor depuse la CEC. Ceilalți concurenți electorali au utilizat publicitatea din una sau mai multe  surse de informare în masă, iar trei concurenți electorali au raportat cheltuieli zero pentru publicitate.

Cea mai mare parte a bugetului a fost alocată publicității la TV. În total bugetul alocat televiziunilor a fost de 75,5 milioane de lei sau 73% din volumul bugetului electoral al partidelor de la aceste alegeri parlamentare.  


Conform Barometriului Opiniei Publice  din luna noiembrie 2014 sursa cea mai importantă de informare a populației continuă să fie televiziunea cu 83%. Internetul se află pe locul doi în calitate de sursă principală de informare cu o pondere de 36 la sută, fiind menționat preponderent de populația masculină, locuitorii mediului urban, persoanele tinere (18-29 ani-3 din 4 respondenți), persoanele cu nivel înalt de studii și socio-economic. Internetul este plasat pe locul doi în cazul sursei de informare care se bucură de cea mai mare încredere. Pentru 24% din populație sursa principală de informare este radioul și doar pentru 15% sursa primară de informare sunt ziarele (în special pentru populația în etate).


Publicitatea din presa scrisă a acumulat mai mulți bani decât radioul și Internetul luați împreună, cu toate că reprezintă doar pentru 15% din cetățeni o sursă primară de informare, față de 36% și 24% pentru Internet și radio.

Acest fapt poate fi explicat prin „injectarea” făcută de partidul Patria care a cheltuit în publicitatea din presa scrisă 3,82 milioane lei. Totuși chiar dacă am scădea această sumă presa scrisă oricum a acumulat mai mulți bani decât Internetul și radioul. De remarcat că partidele politice au finanțat practic toate ziarele care sunt în țara noastră, ba chiar au majorat tirajele unor ziare pe care le controlează pentru a le distribui gratuit potențialilor alegători.

În ceea ce privește Internetul în această campanie electorală cele mai mari partide s-au pregătit din timp și au investit în portale de știri pe care le-au utilizat în campanie electorală pentru a-și promova partidul și a mediatiza informații incomode sau denigratoare la adresa concurenților electorali.

De remarcat că majoritatea partidelor au avut încălcări în ceea ce privește reflectarea cheltuielilor pentru publicitate în această campanie electorală.

Potrivit mai multor experți sumele reale depășesc cu mult cele declarate de partidele politice. Pentru încălcări din acestă campanie electorală a fost exclus un singur concurent, ceilalția s-au ales doar cu avertizări sau au scăpat basma curată.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
EDITORIAL internațional | Scurt ghid anti-anxietate pentru un început de an plin de crize

EDITORIAL internațional | Scurt ghid anti-anxietate pentru un început de an plin de crize

Ultimă oră: Ministerul Sănătății anunță 1039 de cazuri noi de infectări cu COVID-19

Ultimă oră: Ministerul Sănătății anunță 1039 de cazuri noi de infectări cu COVID-19

Decis: O companie aeriană va opera de două ori pe săptămână zboruri de la Chișinău spre Budapesta

Decis: O companie aeriană va opera de două ori pe săptămână zboruri de la Chișinău spre Budapesta

Advertoriale
Promoție de la Victoriabank. Aveți zero lei comision la efectuarea transferurilor online în MDL dintr-un cont curent în altul

Promoție de la Victoriabank. Aveți zero lei comision la efectuarea transferurilor online în MDL dintr-un cont curent în altul

Fagura.com anunță atragerea unei investiții de 100k euro de la V7 Capital

Fagura.com anunță atragerea unei investiții de 100k euro de la V7 Capital

Fabrica de mobilă TANDEM  începe anul cu OFERTЕ SPECIALЕ. Doar luna ianuarie aveți reduceri de -25% la produsele preferate

Fabrica de mobilă TANDEM începe anul cu OFERTЕ SPECIALЕ. Doar luna ianuarie aveți reduceri de -25% la produsele preferate

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Cartea Neagră: Cum o parte din banii europeni donați Găgăuzei pentru echipament medical au ajuns la o firmă creată urgent de un activist pro-rus
  • 2
    Ceban și-a invitat prietenii de pe Facebook la el acasă: „Nu am garaj și nici beci de lux” (VIDEO)
  • 3
    Satele Palanca și Tudora, acoperite de un fum dens. Care este motivul
  • 4
    Constantin Botnari, zis și „Borsetka” spune că nu se ascunde de Interpol: „Sunt la Londra” (VIDEO)
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.