
„Chișinău” sau „Kiss me now”. Internauții „jonglează” cu ideea unei identități vizuale a Capitalei
„Sărută-mă acum” sau „Kiss me now”. Cu îndemnul romantic în limba engleză ar asocia străinii cel mai des pronunțarea denumirii Capitalei noastre. În acest context, directorul agenției de creație Publicis Moldova, Eugen Boico, a propus ca orașul Chișinău să capete un logo cu o transliterare creativă - [kiss.me.now]
・
La baza logoului pomenit de Eugen Boico ar sta o veche inscripție preluată de pe fațada hotelului „Chișinău”, din anii 1960, reconstruită și adaptată de designerul Igor Udușlivîi, autorul sculpturii Micului Prinț de la Valea Morilor.
„E o metaforă perfectă pentru Chișinăul de astăzi - un pic artizanal, un pic neașteptat, un pic neghiob și chiar naiv, tare eclectic, dar cu un caracter propriu. Pornind de la acel logo, am creat tipografica în grafia latină. Intenționat am căutat legături neobișnuite, precum e legătura între C și H, dar și cea intre Ă și U. Totodată, să nu uităm ca străinii, în loc sa pronunțe corect denumirea orașului îl transforma într-o combinație între cuvintele „Cheesy” și „Now”. Ca și obiectiv de branding, e primordial ca denumirea orașului să fie citită cât mai aproape de pronunțarea corectă. Și iată aici, mi-am amintit de modul în care numeau Chișinăul străinii ce au venit la conferința RockIt a lui Artur Gurau - ei în glumă numeau orașul nostru „kiss me now” - destul de aproape de pronunțarea corectă”, a scris Eugen Boico pe Facebook.
Directorul Publicis Moldova propune ca noul logo, cu transliterarea „kiss me now” să fie inscripționat pe fotografiile realizate de Maxim Chumash.
„Nu pretind că e lucrarea mea, sau că e o lucrare finală și cu drag voi oferi fișierele sursă designerilor care ar dori să îmbunătățească lucrarea și să o ducă și mai departe”, a conchis Boico.
Așa arată imaginile cu potențialul logo al Capitalei:
