
După jumătate de secol, într-un oraș din Europa, revine trenul cu baterie. Cât a costat punerea acestuia în circulație
În timp ce trenurile cu motoare diesel sunt zgomotoase și poluante, iar tehnologie care crează trenurile care funcționează pe bază de hidrogen se află încă la început, trenurile pe baterie par să fie cea mai la îndemână soluție. După 60 de ani, la Berlin a fost lansat trenul Bombardier Talent 3. Acesta este unul electric-hibrid, iar pe porțiunile pe unde nu se poate alimenta cu energie electrică funcționează pe baterie.
・
Trenul a fost dezvoltat cu sprijinul autorităților germane și a costat în jur de 4 milioane de dolari. Acesta ar trebui să consume mai puțină energie decât alte trenuri electrice, să fie mai silențios și mai performant.
Pentru început, trenul a parcurs 40 de kilometri doar pe baterie, cu o singură încărcare, dar în viitor această distanță s-ar putea majora la 100 kilometri. Trenul nu are emisii și este mai eficient decât modelele anterioare. Acest nou tren face parte din încercarea Germaniei de a scăpa de dependența de trenuri cu motor diesel.