1 miliard 600 de milioane de lei. Acesta este costul programului „Drumuri Bune”, potrivit declarației făcute de Anatol Usatîi la un post de televiziune apropiat Partidului Democrat din Moldova. 

Usatîi a precizat că 20% din materialele necesare pentru construcția drumurilor, cum ar fi bitum sau piatra spartă din granit, se importă din alte țări, cu toate costurile implicate: plata taxelor, TVA, etc. 

Potrivit oficialului, „durata vieții” a unui drum din beton este de 20-25 de ani. Un drum din asfalt poate fi folosit timp de 10, 15 sau 20 de ani. 

„Ne-am propus să acoperim cu asfalt majoritatea drumurilor din Republica Moldova în următorii trei-patru ani”, a declarat la rândul lui democratul Eugen Nichiforciuc. 

„Efecte nefaste pentru creșterea economică”

Potrivit analiștilor de la Centrul Expert-Grup, programele „Drumuri bune pentru Moldova” și „Chișinău Arena” au un iz electoral și creează riscuri iminente pentru creșterea economică. 

„Inițiativele au fost promovate într-un an când a fost suspendată o bună parte din asistența financiară externă, iar deficitul bugetar ar putea depăși nivelul de 3% din PIB. Prin urmare, după alegeri ne putem aștepta la măsuri care ar compensa pierderile respective, inclusiv austeritate bugetară, controale fiscale mai severe și/sau majorarea unor taxe/impozite, cu efecte nefaste pentru creșterea economică pe termen mediu. În plus, pentru a acoperi deficitul bugetar, Guvernul, cel mai probabil, va spori emisiunile de valori mobiliare de stat prin intermediul cărora se va împrumuta de la bănci. Drept urmare, se va înăspri competiția cu sectorul privat pentru resursele bancare, fapt ce va submina și mai mult activitatea investițională privată”, scrie într-un comunicat al Centrului Expert-Grup.