„Pe parcursul a 9 ani, perioada 2009-2017, au fost reparați total 1050 de km de drumuri, iar doar pe parcursul unui singur an, 2018, au fost reparați circa 1670 de km, dintre care 1200 km din proiectul Drumuri Bune. Dacă ar fi fost reabilitate drumurile noastre în același ritm până acum, am fi avut la zi o infrastructură nouă pe tot teritoriul Republicii Moldova. În cadrul proiectului în acest an au fost deschise 2000 de locuri de muncă noi. Indirect au fost 5000 de oameni implicați în proiect. A fost un test pentru toți antreprenorii locali. Am parcurs Moldova în lung și în lat. Drumurile acestea nu au fost reparate pentru un singur an. Este un prim pas în construirea unei infrastructuri pentru satele din Republica Moldova. Ele vor ține ani de zile”, a precizat ministrul.

Referindu-se la faza a doua a programului, șeful de la Economie a reiterat cifrele enunțate, încă acum o săptămână, de la sediul Partidului Democrat, de liderul formațiunii, Vlad Plahotniuc.

„În 2019 planificăm reabilitarea a circa 2600 de km de drumuri, dintre care circa 1500 în Programul Drumuri bune II. De asemenea, aproximativ 180 de km de drumuri vor fi reabilitate prin investiții străine și 900 de km cu finanțare din surse externe”, a precizat ministrul.

Pentru implementarea Programului drumuri bune II autoritățile au prevăzut cheltuieli de circa două miliarde de lei. Banii vor fi alocați din bugetul de stat (1,5 miliarde de lei) și din fondul rutier (500 de milioane de lei).

Accentul se va pune pe drumurile din localități, iar selecția va fi făcută în baza solicitărilor ce vor veni din partea cetățenilor și a Primăriilor, promit autoritățile.

„Pe parcursul lunii octombrie urmează cetățenii să se întâlnescă cu autoritățile locale să selecteze sectorul, să ne transmită informația, iar în noiembrie-decembrie noi să evaluăm și să estimăm bugetul”, a declarat șeful Administrației de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei.

De menționat că din cei 1275 de km de drumuri incluși în cadrul Programului Drumuri Bune I până în prezent au fost reabilitați 836 de km de drum. O îndeplinire de 100% a lucrărilor este înregistrată în raioanele Basarabeasca, Dubăsari și Nisporeni. În același timp, codașe sunt municipiul Bălți și raioanele Șoldănești și Telenești, cu o realizare de nici 50% din lucrărirle planificate, arată datele publicate pe drumuribune.md.

Amintim că anterior, experții economici de la Centrul Analitic Independent Expert-Grup au calificat proiectul drept unul electoral, care creează riscuri pentru economia națională, întrucât nu ar avea o acoperire bugetară clară.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!