Directorul APP, Vladimir Baldovici, le-a spus deputaților că principalele cauze care au condus la privatizarea companiei aeriene sunt datoriile de 1,2 miliarde de lei, aeronavele învechite și, respectiv, lipsa siguranței pasagerilor.

„Situația financiară se complica, iar siguranța zborurilor devenea o problemă din ce în ce mai acută. Avem sesizări din partea Eurocontrol, care ne spune că avem datorii. Ceea ce însemna că puteam fi stopați în orice moment ca să avem cursă în zona europeană. Mentenanța proastă a dus la ceea că navele erau la sol, iar „Air Moldova” era obligată să închirieze nave străine pentru a-și onora obligațiunile și să opereze curse”, a declarat Vladimir Baldovici.

În aceste condiții, a menționat șeful APP, compania a fost evaluată la puțin peste 48 de milioane de lei. „La termenul limită de depunere a ofertelor, pe 4 sept 2018, a fost înregistrată o singură ofertă, din partea companiei Civil Aviation Group SRL, care are ca asociat principal „Blue Air” România”, a mai spus acesta.

Imediat după prezentarea raportului, s-au încins spiritele. Deputatul PL Valerian Bejan a acuzat responsabilii că datoriile ar fi fost create artificial. „Ați dus la faliment compania, iar după asta ați scos-o la privatizare”, a spus acesta.

„Azi Air Moldova, ieri a fost BEM, mâine va fi Moldtelecom? Noi tăiem găinile care aduc ouă de aur pentru o supă ieftină”, a declarat socialistul Vladimir Golovatiuc.

Iar liberal democratul Grigore Cobzac a menționat că este deranjat de lipsa de transparență. „Sunt 37 de zile de la publicarea anunțul de concurs în Monitorul Oficial și până la recepționarea ofertelor. Noi nu privatizăm doar aceste bunuri materiale, noi privatizăm piața, 40% din piața aeronautică din RM”, a spus deputatul PL.

Iar deputatul PDM Corneliu Dudnic și-a îndemnat colegii „să aibă bun simț și să nu speculeze”. „Contează siguranța cetățenilor. Acesta este argumentul principal pentru privatizare – să asiguri stabilitatea financiară a întreprinderii și siguranța cetățenilor”, a adăugat acesta.