Acord la nivel UE: Emisiile de CO2 ale mașinilor trebuie reduse cu 35% până în 2030

Acord la nivel UE: Emisiile de CO2 ale mașinilor trebuie reduse cu 35% până în 2030

Țările Uniunii Europene au căzut de acord în privința reducerii cu 35% a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) ale mașinilor până în anul 2030, informează El Mundo. Reuniunea miniștrilor Mediului din țările membre a durat 14 ore. Cele 28 de state membre s-au împărțit în două tabere: cele care pledau pentru o reducere drastică de 40%, în frunte cu Franța, și cele care s-au pronunțat în favoarea unei reduceri de 30%, în frunte cu Germania. 

Soluția de compromis a fost înaintată de Austria, țara care deține în prezent președinția Uniunii Europene. Oficialii austrieci au venit cu ideea unei reduceri de 35%, pentru a împăca cele două părți. 

În consecință, reuniunea miniștrilor Mediului din cele 28 de țări membre ale UE s-a încheiat cu un acord privind reducerea cu 35% a emisiilor de CO2 pentru mașini și furgonete, în perioada anilor 2021 - 2030. 

Această măsură, luată în conformitate cu obiectivele Acordului de la Paris privind schimbările climatice, marchează începutul negocierilor dintre Consiliul UE, Comisia Europeană și Parlamentul European în vederea adoptării unei decizii definitive. 

De asemenea, statele membre au prevăzut o clauză de revizuire în anul 2024, atunci când vor fi stabilite obiectivele pentru anii 2035 și 2045, în funcție de progresele tehnologice înregistrate. 

Procesul de vot a durat 14 ore și s-a încheiat aproape de miezul nopții. În cele din urmă, oficialii din Irlanda, Luxemburg, Suedia, Slovenia și Danemarca au acceptat să semneze acordul, însă au spus că vor face astăzi o declarație de presă pentru a-și exprima nemulțumirea. 

Obiectivul negociatorilor a fost unul deloc ușor: să reducă emisiile CO2, fără a cauza un prejudiciu excesiv industriei auto, care „trebuie susținută în procesul de trecere la tehnologii favorabile mediului înconjurător”, scrie sursa. 

În prezent, sectorul auto are o pondere de aproape 11% în PIB-ul Uniunii Europene, oferind locuri de muncă pentru 13,3 milioane de persoane. 

Susținătorii unui parcurs mai lent spre reducerea emisiilor de CO2 afirmă că asumarea unor obiective mai modeste ar salva mii de locuri de muncă, care vor dispărea dacă ritmul de schimbare va fi unul foarte rapid. Aceste țări pledează pentru accelerarea producerii vehiculelor-hibrid, cu un motor de combustie și unul electric, în detrimentul unei avansări rapide spre vehiculele 100% electrice. 

La polul opus, țările care susțin decarbonizarea rapidă se arată convinse că UE trebuie să-și onoreze angajamentele asumate la Paris și să devină, cât mai curând posibil, un jucător important pe piața vehiculelor electrice, care este dominată în prezent de Statele Unite și China. 

În septembrie, Comisia Europeană a publicat rezultatele unui studiu despre impactul pe care îl va avea reducerea emisiilor de CO2 asupra industriei auto. Potrivit studiului, cu cât mai drastică este această schimbare, cu atât mai multe locuri de muncă vor dispărea în fabricile auto, însă, în același timp, vor fi create joburi noi în alte servicii, cum ar fi producerea bateriilor pentru vehiculele electrice. 

Sprijină redacția Agora cu doar 48 de lei pe lună, iar noi te răsplătim cu un cadou dulce de la From the Heart Shop.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Covor de flori în deșert: Atacama, unul dintre cele mai aride locuri din lume „a înflorit” (FOTO)

Covor de flori în deșert: Atacama, unul dintre cele mai aride locuri din lume „a înflorit” (FOTO)

40 de decese provocate de COVID-19 în ultimile 24 de ore. Alte 1.787 de persoane au fost confirmate pozitiv

40 de decese provocate de COVID-19 în ultimile 24 de ore. Alte 1.787 de persoane au fost confirmate pozitiv

CMC a alocat 33 de milioane de lei pentru reabilitarea sistemelor de apă și canalizare

CMC a alocat 33 de milioane de lei pentru reabilitarea sistemelor de apă și canalizare

Advertoriale
Noi dispozitive au fost dezvăluite în cadrul evenimentului Huawei de la Viena

Noi dispozitive au fost dezvăluite în cadrul evenimentului Huawei de la Viena

Tatiana Croitoru, oenologul cu cele mai medaliate vinuri: „Nu accept compromisuri în activitate” (INTERVIU)

Tatiana Croitoru, oenologul cu cele mai medaliate vinuri: „Nu accept compromisuri în activitate” (INTERVIU)

Teleport - un nou serviciu de taxi ce oferă confort sporit (VIDEO)

Teleport - un nou serviciu de taxi ce oferă confort sporit (VIDEO)

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Natalia Morari, despre decizia de a reveni în fruntea TV8: „Colegii mi-au organizat un adevărat „товарищеский суд”
  • 2
    Cererea Nataliei Morari împotriva TV8 va fi examinată de instanța de judecată, după ce anterior nu i s-a dat curs. Explicația juristului
  • 3
    Ce spune deputatul Carp despre semnătura în susținerea lui Plahotniuc: „O decizie colectivă a partidului”
  • 4
    Cristina Guțu, ruda Nataliei Morari și cofondatoarea TV8, îi ia apărarea jurnalistei: „Deciziile din viața ei personală rămân deciziile ei”
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.