DOC. Noi prevederi în publicitate, votate în Parlament. Cum este reglementată reclama la alcool și medicamente
Noua lege cu privire la publicitate a fost votată astăzi în prima lectură în Parlament. Proiectul de lege prezintă noi reglementări la publicitatea la alcool, la medicamente, dar și la publicitatea politică în afara campaniei electorale. Totodată, proiectul prevede interzicerea plasării bannerelor pe clădirile ce aparțin proprietății publice.

Iată noile prevederi cu privire publicitatea la alcool:
În cazul medicamentelor, se propune interzicerea publicității:
a) pentru produsele medicamentoase, care conţin substanţe psihotrope sau narcotice;
b) pentru produse medicamentoase şi tratamente medicale eliberate fără prescripţie medicală, care conţin substanţe ce pot dăuna sănătăţii;
c) care conține informații care nu sunt conforme cu informațiile enumerate în rezumatul caracteristicilor produsului.
"Publictatea penetrantă" este definită de proiectul de lege ca fiind "publicitatea accesibilă consumatorilor de publicitate pe teritoriul Republicii Moldova, pentru a cărei difuzare achitarea nu a fost efectuată unui difuzor de publicitate din Republica Moldova".
Potrivit autorilor, adoptarea și implementarea noului proiect va contribui la protejarea pieței publicității Republicii Moldova, protejarea și promovarea spațiului informațional și a intereselor economice ale mass-media naționale, reprezentând o contribuție importanță a statului pentru promovarea mijloacelor de informare în masă în condițiile unui stat democratic.
Totodată, proiectul ar avea scopul racordării legislația naționale cu privire la publicitate la standardele și bunele practici europene și internaționale în domeniu.
La aceeași temă

Oscar 2019. Nominalizările pentru cel mai bun actor: Artistul care a învățat să simuleze infarctul de la cardiolog (VIDEO
