Cinci previziuni făcute de Stephen Hawking

Foto: transilvaniareporter.ro

De la schimbările climatice catastrofale, la invazia extratereștrilor, previziunile făcute de astrofizicianul Stephen Hawking nu sunt deloc optimiste, scrie digi24.ro.

Editarea genetică

În cea mai recentă colecție de articole și eseuri, publicată după moartea sa, „Brief Answers to the Big Questions”, Stephen Hawking scrie că tehnicile de editare genetică vor da naștere „superoamenilor”, „designeri ai propriilor evoluții, ființe care se vor dezvolta cu o rapiditate incredibilă”. „Sunt convins că până la sfârșitul acestui secol, oamenii vor descoperi cum să modifice atât inteligența, cât și instincte precum agresivitatea. Unii oameni nu se vor putea abține să nu îmbunătățească anumite aspecte precum memoria, imunitatea și longevitatea”, a scris Stephen Hawking. „După ce vor apărea acești superoameni, vor apărea și probleme politice considerabile legate de oamenii „neîmbunătățiți genetic”. Probabil că aceștia vor muri sau vor deveni pur și simplu lipsiți de importanță”, a adăugat el.

Inteligența artificială

În 2017, profesorul declara pentru revista Wired că în cazul inteligenței artificiale „duhul a ieșit deja din lampă”. Hawking se temea că noile descoperiri din inteligența artificială vor dezvolta „o nouă formă de viață care va depăși oamenii”, scrie The Guardian.

Explorarea spațiului

Pentru a asigura supraviețuirea rasei umane, fizicianul credea că este necesară colonizarea altor planete și sisteme solare. „Răspândirea este poate singurul lucru care ne-ar putea salva de noi înșine. Sunt convins că oamenii trebuie să părăsească Pământul,” a declarat anul trecut fizicianul, în timpul unui festival de arte și știință din Norvegia.

Schimbarea climatică

Hawking era preocupat și de schimbarea climatică, care a fost amplificată de alegerea lui Donald Trump ca președinte al SUA în 2016. Fizicianul a avertizat că decizia lui Trump de a retrage Statele Unite din Acordul de la Paris privind schimbările climatice ar putea duce la creşterea temperaturilor pe Terra atât de mult încât să fie similare cu cele de pe Venus, a doua planetă de la Soare. „Suntem aproape de punctul în care încălzirea globală devine ireversibilă. Decizia lui Trump ar putea împinge Pământul peste pragul care o diferenţiază de Venus”, a afirmat Stephen Hawking într-un interviu pentru BBC News .

Contactul cu civilizații extraterestre

De asemenea, Hawking era de părere că omenirea ar trebui să evite orice contact cu extratereștrii, din cauza consecinţelor care ar putea fi devastatoare pentru specia umană. „Dacă extratereştrii ne-ar vizita, rezultatul ar fi mai grav decât atunci când Columb a ajuns în America, cu rezultate nu prea bune pentru amerindieni", a declarat Stephen Hawking într-o emisiune difuzată de Discovery Channel. „Extratereştrii evoluaţi poate că au devenit nomazi care caută să cucerească şi să colonizeze planetele pe care le găsesc", a adăugat fizicianul.

Astrofizicianul Stephen Hawking, care a murit pe 14 martie 2018, a fost cel mai cunoscut om de ştiinţă britanic al timpurilor noastre, un geniu care şi-a dedicat viaţa descoperirii secretelor Universului.

Este autorul popularelor cărţi „O scurtă istorie a timpului" (1988) şi „Universul într-o coajă de nucă" (2001). Cea mai mare parte a vieţii sale a fost profesor la Cambridge, iar în comunitatea ştiinţifică este cunoscut mai ales pentru teoriile sale legate de mecanica găurilor negre, graviaţie şi relativitate. Geniul său a fost comparat cu Albert Eistein şi cu Isaac Newton.

UE  a adoptat un buget de circa 1,5 milioane de euro pentru ajutorul umanitar în 2022