
„E o întreprindere profitabilă, care-i sensul?”. Socialiștii vor să afle de la Gaburici de ce a fost nevoie de concesionarea ÎS „Gările și Stațiile Auto”
・
„Pe 12 septembrie curent a fost aprobată hotărârea Guvernului pentru aprobarea obiectivelor și condițiilor parteneriatului public-privat privind modernizarea activității filialelor Întreprinderii de Stat „Gările și Stațiile Auto”. Este vorba de concesionarea întreprinderii pe 25 de ani. Întrebările pe care vrem să le punem domnului ministru: de ce statul este lipsit de întreprinderea profitabilă și care e sensul în formarea monopolului privat?
Noi deja a treia oară punem această întrebare și domnul ministru nu l-am văzut aici să ne răspundă. Având în vedere că aceste 30 de întreprinderi din toată țara au totuși o valoare destul de serioasă, este o chestiune de care Parlamentul ar trebui să știe ce se întâmplă, totuși, cu averea statului”, a declarat Lipskii.
Propunerea a întrunit doar 39 de voturi, un număr insuficient pentru a-l chema pe Gaburici în fața parlamentarilor.
Precizăm că, la ședința Legislativului de săptămâna trecută, aceeași propunere de audiere a ministrului Economiei și Infrastructurii a fost respinsă de plenul Parlamentului.
Amintim că pe 12 septembrie Guvernul a aprobat o hotărâre prin care cele 30 de filiale ale ÎS „Gările și Stațiile Auto” vor trece în gestiunea unei companii private pentru o perioadă de 25 de ani.
Potrivit Guvernului, în această perioadă partenerul privat trebuie să facă investiții de aproximativ 200 de milioane de lei pentru lucrări de reparație, reconstrucție și tehnologii IT de ultimă generație. Totodată, investitorul care urma a fi selectat va trebui să transfere anual în bugetul de stat aproape cinci milioane de lei, cu asigurarea unei creșteri anuale de 5% a acestui indicator.