Potrivit unui comunicat emis de CFM, compania „General Electric Transportation” se obligă să livreze primele locomotive la începutul anului 2020. Acestea urmează să aibă o capacitate a motorului de aproape 3.000 de Kw și să corespundă standardelor ecologice, conform caietului de sarcini.

CFM dă asigurări că dosarele depuse la licitație au fost selectate „riguros” de o comisie de experți de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și de la Banca Europeană de Investiții (BEI), dar și de specialiști de la calea Ferată din Moldova „Conform procedurii, Raportul de evaluare care include numele și parametrii înaintați de compania câștigătoare a fost aprobat de o altă comisie din cadrul BERD/BEI”, se mai precizează în comunicat.

Planul de achiziționare a locomotivelor face parte din Proiectul de Restructurare și Reorganizare a întreprinderii, finanțat de BERD, BEI și Uniunea Europeană. Costul total al acestuia este de 110 milioane de euro, dintre care cinci milioane sunt oferite sub formă de grant din partea Fondului de Investiții pentru Vecinătate (NIF), alte 250 de mii de euro sunt acordați pentru punerea în aplicare a sistemului informațional de management al energiei, iar 1,5 milioane de euro sunt oferiți pentru asistența tehnică din Fondul special al acționarilor BERD.

Proiectul prevede și reabilitarea infrastructurii feroviare. Potrivit CFM, în curând va fi organizată o licitație pentru renovarea liniei feroviare Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești.