Andrei Mârza este proprietarul unei fabrici de îmbrăcăminte din Soroca. Întreprinderea produce uniforme și echipamente de lucru, iar în ultimii ani a creat 70 de noi locuri de muncă, înregistrând o creștere de trei ori a vânzărilor datorită sprijinului primit de la Uniunea Europeană.

Tudor Rotaru este proprietarul unei linii de producție de fructe uscate în ciocolată din Ialoveni. Vânzările companiei au crescut de la 20.000 de lei în 2014 până la 10 milioane de lei în 2017.

Cei doi antreprenori sunt doar câteva exemple care demonstrează oportunităților DCFTA și programelor europene de sprijin și instruire. Până în 2020, este de așteptat ca DCFTA va aduce bugetului național 355 de milioane de euro în plus sub formă de taxe și impozite – surse care ar putea acoperi cheltuielile pentru sănătate din Republica Moldova pentru un an întreg, arată prognozele specialiștilor.

Deși, după numai 4 ani de implementare, au fost atinse rezultate destul de bune, trebuie să menționăm că Acordul a fost implementat doar parțial, există mult potențial ce trebuie explorat. Atingerea standardelor relevante ar permite exportul unei game mai largi de produse moldovenești. Un element important în acest proces este continuarea reformelor și consolidarea independenței sistemului judiciar", a precizat ambasadorul uniunii Europene la Chișinău, Petter Michalko.

Potrivit oficialilor, implementarea deplină a prevederilor DCFTA va face companiile moldovenești mai competitive, va contribui la îmbunătățirea calității produselor și serviciilor moldovenești, va stimula investițiile și producția și va deschide piețele europene pentru exporturile din mai multe sectoare ale economiei moldovenești. Astfel, spre exemplu, ar putea crește exportul de produse de origine animalieră.

Aprecierea la nivel mondial a produselor moldovenești după primii ani de implementare a DCFTA a inspirat sloganul campaniei lansate astăzi la Chișinău: „Creat în Moldova – apreciat în lume"