Inițiativa a fost semnată de către fundația grupului Kering, compania socială Korian, producatorul de cosmetice L’Oréal, banca BNP Paribas, rețeaua de retailer Carrefour, compania feroviară SNCF și conglomeratul Lagardère.

Semnatarii au adoptat o foaie de parcurs denumită „Une femme sur trois” („Una dintre trei femei”), făcând aluzie la numărul femeilor care devin victime ale violenței fizice sau psihologice. Companiile semnatare au îndemnat alte companii europene să se alăture proiectului.

Într-o declarație comună, reprezentanții celor șapte companii se angajează să facă acțiuni de „sensibilizare” împotriva violenței sexuale, să creeze o „cultură de egalitate” între angajați, și să colaboreze cu ONG-urile din domeniu.


De la stânga la dreapta: Jean-Paul Agon (L’Oréal), François-Henri Pinault (Kering), Sophie Boissard (Korian) și Gérard Mestrallet (președintele Fundației contra excluziunii). 

Pentru a conștientiza impactul violenței în familie asupra muncii, semnatarii promit să întreprindă „acțiuni concrete” cum ar fi instruirea online a angajaților, distribuirea materialelor de sensibilizare sau organizarea evenimentelor de mobilizare.

Potrivit unui studiu realizat în 2014 de către Institutul European pentru Egalitatea de Gen, violența împotriva femeilor implică o scădere a productivității economice, estimată la 226 de miliarde de euro în sectorul privat și peste 120 de miliarde de euro în sectorul public.

În 2014, Agenția UE pentru Drepturile Fundamentale ale Omului a publicat un studiu în care afirmă că fiecare a cincea femeie are o colegă sau o prietenă care a fost victima violenței sexuale. În pofida acestui fapt, doar 15% dintre femei au depus o plângere la poliție.
Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!