„Nu pot să zic că am văzut mari schimbari. Ideea e că le dă de exemplu două exerciții la matematică și încă două suplimentar. În rezultat, tot acolo ieși. Sunt zile foarte lejere când geanta e ușoară și temele se fac repede. Dar sunt zile când abia de poate ridica ghiozdanul de jos și are nevoie de mult timp pentru pregătirea temelor”, explică mămica unei fetițe din clasa a treia.

„Are foarte multe teme pentru acasă la limba română, dar în special la Științe. Manualul la această disciplină este scris într-un limbaj numai bun pentru academicieni. În medie, pentru temele pentru acasă are nevoie de 3-5 ore. Cel mai mult atunci când au evaluări, dar ei le au foarte des. La matematică temele noi se dau una după alta, astfel că ei nici nu reușesc să înțeleagă un tip de exercițiu că deja trebuie să-l înțeleagă pe altul. Partea bună este că periodic profesorul ne trimite acasă tabelele cu note de la toate disciplinele”, spune mămica unui băiețel din clasa a cincea.

„În primele două săptămâni de la începutul anului într-adevăr au avut mai puține teme pentru acasă. Apoi încet, încet, timpul petrecut deasupra cărților și caietelor s-a mărit. Fetița mea ajunge de la școală în jurul orei 14:00, iar de la ora 15:00 până aproape de ora 19:00 ea își face temele pentru a doua zi. Acum la ora 19:00 e noapte. Când se mai joacă?” se întreabă mămica unei fetițe din clasa a patra. „Am doi copii. Unul merge în clasa a doua, altul în clasa a cincea. Amândoi sunt eminenți și au tendința de a fi buni la școală, iar asta înseamnă că imediat cum revin acasă se apucă de teme. De multe ori se plâng că nu reușesc să meargă la fotbal sau să joace un joc pe calculator. Într-o oarecare măsură mă bucur că își ocupă timpul cu lecțiile, dar îmi pare rău că le rămâne așa puțin timp pentru copilărie”, spune o mămică.

Solicitată de jurnaliștii de la Agora, purtătorul de cuvânt al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării a declarat că instituția a realizat o serie de chestionare care au fost repartizate în toate raioanele țării. Scopul întrebărilor este de a vedea cum funcționează reforma dar și de a identifica pârghii pentru îmbunătățirea acesteia. Angela Motruc a specificat faptul că rezultatele anchetei vor fi cunoscute după data de 31 ianuarie 2019.

În document elaborat de Ministerul Educației la începutul anului de studii se spune că temele pentru acasă trebuie să fie creative, iar timpul alocat acestora nu trebuie să depășească o oră pe zi în cazul claselor primare, două ore - în ciclul gimnazial și două ore jumate - la liceu.

Același proiect sublinia că temele pentru acasă se vor da doar în baza conținuturilor care au fost studiate în clasă, fără necesitatea de a realiza un studiu individual din partea elevului.

La rândul lor, profesorii trebuie să verifice sistematic realizarea acestora, încurajând elevii prin oferirea unui feed-back constructiv sau pozitiv. Pentru evaluarea temei pentru acasă se va aloca, de regulă, zece minute din fiecare lecție.

##related_news#

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!