Conform acestei noi tendințe, dacă vrem să fim în pas cu dezvoltarea globală naturală, este crucial de important să ascultăm copiii atunci când vine vorba de tehnologii, internet, gadgeturi și așa-numitele hype-uri noi.

De Ziua Universală a Copiilor, Telia Company, acționarul majoritar al companiei Moldcell, a lansat rezultatele unui studiu cu ajutorul căruia a colectat părerile a mai mult de 1500 de copii de 12-15 ani, care au participat într-un Consiliu Consultativ al Copiilor (Children’s Advisory Panel), discutând despre beneficiile și provocările din spațiul online. Studiul realizat anul acesta a fost axat pe siguranța online și iată ce arată statisticile:

-       94% din respondenți consideră că parolele trebuie sa fie păstrate în secret, cu toate că 5% au recunoscut că le-au spus prietenilor săi ce parole au;

-       56% utilizează aceleași parole pentru majoritatea aplicațiilor și jocurilor;

-       17% din respondenți au spus că fotografiile lor au fost distribuite pe rețele de socializare fără consimțământul lor;

-       10% au primit fotografii nud nedorite, iar 7% din ei au fost șantajați;

-       Mai mult de jumătate din copiii intervievați au avut experiențe negative în spațiul online.

Copiii au relatat că vor să controleze informațiile lor pe internet, cele mai importante aspecte ale siguranței online pentru ei fiind:

-       Datele personale să nu fie distribuite fără permisiunea lor;

-       Să aibă posibilitatea să șteargă video-urile și fotografiile lor, atunci când își doresc acest lucru;

-       Număr mai mare de maturi educați în acest sens, ca să aibă pe cineva de încredere care ar putea să-i ajute atunci când ei nu se simt în siguranță.

Copiii știu că lumea virtuală are foarte multe oportunități și au împărtășit părerile lor, cum ar fi:

„Poți sa-ți faci prieteni din toata lumea.” (Fată, 15 ani).

Ei au un grad înalt de maturitate în ceea ce privește prezența lor în spațiul virtual:

„Nu tot ce e scris în Wikipedia este întotdeauna corect. Fiecare poate să scrie. Trebuie să verificăm informația din mai multe surse dacă vrem să fim siguri că e corectă.” (Fată,11 ani)

Copii au grijă de identitatea lor și a altor persoane online:

„Niciodată nu știi cine este cine în Internet. Oricine poate fi oricine. Trebuie sa fim atenți, să nu uităm asta.” (Băiat 15 ani)

Copii consideră că, conexiunea bună este un lucru esențial ce permite incluziunea socială:

„Dacă oricine ar avea acces la Internet la fel de sigur... Când jucăm online uneori conexiunea nu este bună la unii prieteni, în cazul acesta sunt aruncați din joc.” (Băiat, 12 ani)

Copii așteaptă sa fie protejați de maturi, doar că la distanță.

„Este important să respecți regulile, astfel încât fiecare dintre noi să se simtă în siguranță. Bullying-ul poate să ne afecteze.” (Fată, 11 ani)

Ce pot face maturii? Doar să vorbească deschis despre regulile de siguranță online.

Compania Moldcell asigură nu doar o experiență calitativă pe internet, prin viteza înaltă a Internetului în toată țara, dar și sigură. Astfel, prin intermediul proiectului #InternetFărăGriji își pune drept scop educarea părinților și copiilor în domeniul siguranței online.

Proiectul educațional „Internet fără griji”, organizat de Moldcell în parteneriat cu C.I. „La Strada” și Tekwill Academy Kids, este o parte complementară în susținerea eforturilor de educare a copiilor la nivel global și constă într-un șir de seminare practice despre siguranța online. Astfel, sute de părinți și copii din Chișinău, Bălți, Cahul, Comrat, Soroca, Ceadîr-Lunga, Edineț, Ungheni și Orhei au beneficiat de acces gratuit la informație despre regulile de siguranță pe internet. De fiecare dată, rata de participare este foarte mare, atât a părinților, cât și a copiilor, așa cum a fost și la Orhei, cel mai recent vizitat oraș:


Compania Moldcell va reveni în luna decembrie la Chișinău cu încă un astfel de seminar în cadrul proiectului educațional ”Internet fără griji”. Pentru mai multe detalii, urmăriți pagina Moldcell.


P.

Acest material este un Advertorial comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției AGORA. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.