FOTO. 100 de cazuri de furt, după ce strada Sărăteni-Soroca a fost reabilitată

FOTO. 100 de cazuri de furt, după ce strada Sărăteni-Soroca a fost reabilitată

Strada Sărăteni - Soroca, care a fost recent deschisă pentru circulaţie după reabilitare, se confruntă cu probleme. Mai multe lămpi au dispărut, semne rutiere au fost vandalizate, iar trotuarele sunt folosite pentru stocarea culturilor agricole. Reprezentanţii proiectului de reabilitare spun că deja au fost înregistrate 100 de cazuri de furt, însă deocamdată nu au fost identificaţi făptaşii.

Anatol Usatîi, directorul proiectului de reabilitare a drumului Sărătteni -Soroca a declarat că au fost furate mai mute semne rutiere noi şi lămpi de la stâlpii de iluminare.

„Doar într-o singură noapte au dispărut opt lămpi. Pentru instalarea unei asemenea lămpi a fost necesar de 450 de euro. De asemenea, mai multe inscripţii au fost deteriorate şi aruncate. Poliţia a fost anunţată, s-au întocmit procese verbale, dar nimeni nu ştie unde au dispărut toate acestea. Practic, în fiecare zi suntem anunţaţi că se fură câte ceva”, a spus Anatol Usatîi.

Deocamdată, nu au fost estimate pagubele, însă acestea urmează a fi calculate şi prezentate în cadrul şedinţei Consiliului de observatori, care va avea loc în luna ianuarie.

"Toată lumea apreciază drumul Sarateni-Soroca modernizat în cadrul Programului Compact. Dar sunt oamenii care nu înteleg că pentru a avea un drum bun trebuie sa avem grija de el. Iata ce se itampla in scurt timp dupa lansare", se menţionează într-un mesaj al Fondului Provocările Mileniului.

Totodată, instituţia a furnizat şi câteva poze în care se vede cum arată în prezent strada Sărăteni - Soroca:

...

...

...

...

...

...

Drumul Sărăteni-Soroca a fost reconstruit și modernizat în cadrul Programului Compact în perioada anilor 2012-2014 și a fost dat în exploatare în luna octombrie 2014. Pentru reabilitarea acestui traseu Guvernul SUA a investit prin intermediul Programului Compact circa 100 de milioane USD.

Lucrările de reabilitare a drumului au inclus reparația a șapte poduri și construcția a altor șapte poduri noi, inclusiv podul de la intersecția denivelată Sărăteni și podul cu cale ferată de lîngă orășelul Ghindești.

De asemenea, au fost construite circa 22 km de trotuare în localitățile amplasate de-a lungul drumului, a fost iluminat circa 20 de km de drum, s-au instalat circa 12 km de parapet din metal, au fost instalate 2.113 semne rutiere și peste 9.000 de obiecte reflectorizate pentru traseu în porțiunile de drum periculoase etc.

Adițional traseului reabilitat, Programul Compact a reconstruit circa 10 km de drumuri locale care facilitează accesul la școli, primării, centre medicale etc. pentru locuitorii din 20 de comunități din aria drumului.

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.