Potrivit datelor Primăriei, din cele 111 autobuze care se află în gestiunea întreprinderii municipale, 78 ies pe rută, iar celelalte 33 sunt stricate și nu pot fi utilizate. În condițiile actuale, este nevoie de 200 de autobuze pentru a face față necesităților cetățenilor. 

„Da, noi suntem conștienți că avem o problemă la acest capitol. Chiar dacă Consiliul Municipal va aloca surse financiare pentru procurarea unităților noi de autobuze, nouă ne trebuie cel puțin trei ani ca să înnoim tot parcul de autobuze. Asta dacă nu vom avea surprize ca în 2018, atunci când niciun agent economic nu a participat la licitație”, a recunoscut primarul interimar, Ruslan Codreanu.

Potrivit anunțului făcut de Primărie, pe 13 decembrie este programată următoarea rundă de licitații, a patra la număr. Autoritățile vor încerca să încheie un contract cu agentul economic care își va asuma să participe în reînnoirea parcului de autobuze. La primele trei runde de licitații nu s-a prezentat niciun candidat. 

Tot în acest context, șeful Direcției transport public, Lilian Copaci, a fost rugat să prezinte un raport care ar descrie avantajele pe care le-ar avea asamblarea autobuzelor la Chișinău. 

 Totodată, primarul interimar a anunțat că Regia Transport Electric și Parcul Urban de Autobuze ar urma să fie comasate pentru a forma o singură entitate

 „O singură întreprindere, cu mai puține poziții de șef, ar funcționa mult mai transparent și eficient”, a spus Codreanu.

 De prezentarea conceptului de comasare se vor ocupa șeful interimar al Direcției transport și căi de comunicație, Vitalie Butucel, director interimar RTEC, Dorin Ciornîi și șeful Direcției transport public, Lilian Copaci.