Potrivit pozelor postate, democrații creează câte un sector pentru fiecare 100-150 de alegători, care, la rândul lui, este împărțit în micro-sectoare a câte 50 de alegători. Responsabilul de micro-sector trebuie să cunoască „foarte bine oamenii” care locuiesc în regiune, „să cunoască despre ei absolut tot”, după cum este indicat în imaginea de mai jos. De exemplu, trebuie să știe data nașterii, numărul de telefon, activitatea pe rețelele de socializare, ce probleme are alegătorul, ce mănâncă sau bea, ce persoane au influență asupra lui, dacă susține și votează PDM, dar și ce privește la televizor.

„Micro-sectoriștii” trebuie, de asemenea, să știe care sunt intențiile alegătorului și cum poate fi acesta convins să voteze Partidul Democrat.


Democratul Sergiu Sîrbu a recunoscut că PDM și-a împărțit activitatea de partid în micro-sectoare. „Partidul Democrat muncește la microsectorizare din punct de vedere al organizării partinice politice, nu din punct de vedere administrativ. Noi avem organizații teritoriale în toată țara și ele sunt împărțite pe sectoare care corespund secțiilor de votare”, a declarat acesta.


Întrebat despre atribuțiile „micro-sectoriștilor”, care trebuie să știe până și ce bea sau mănâncă alegătorul, democratul a spus că „este vorba de așa-numitul pașaport social”. „Nu noi l-am inventat. A fost inventat cu zeci de ani în urmă. Organizația politică trebuie să cunoască profilul cetățenilor, alegătorilor, întreprinderilor, să aibă grijă și să poată soluționa problemele din sector. Ar fi bine să cunoască cât mai multă informație. Atunci ar putea mai simplu să fie rezolvate problemele. Apropo, asta ar trebui toate partidele s-o facă, nu doar noi”, a explicat Sergiu Sîrbu.