Funcționarul a explicat că prețul unui bilet are mai multe componente. Astfel, în funcție de teritoriul pe care trece trenul, fiecare țară are componenta sa:

„Din cei 1400 de lei pe care îi plătiți pentru un loc la clasa a doua, aproximativ 20% vor fi ajunge în Moldova, 45-50% în Ucraina, restul în Federația Rusă, în funcție de kilometraj”.

Potrivit lui Condurache, trenurile de lungă distanță nu se bucură de prea multă popularitate. De exemplu, trenurile care circulă în Federația Rusă sunt încărcate doar în măsură de 50 – 56%. Funcționarul a mai subliniat că în condițiile în care kilometri întregi de cale ferată trebuie întreținută la costuri mari, pentru a atrage pasagerii întreprinderea analizează oportunitatea micșorării semnificative a prețurilor pentru bilete.

În prezent costul unui bilet cu trenul la Moscova este de 2.000 de lei, iar la București – 600 de lei. În același timp, o călătorie cu autobuzul în Rusia variază între 60 și 100 de euro, iar pentru a ajunge la București costurile sunt de aproximativ 250 de lei.


Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!