„Eu aș vrea ca dumneaei (n.r. Maia Sandu) să-mi dea clar exemple de știri false, dar care să fie false, nu pe care dumneaei le crede false. Pot să spun sigur că televiziunile care sunt afiliate membrilor PDM au niște linii roșii și nu le depășesc”, a declarat Vladimir Cebotari luni, la  „Adevărul Live”.

Cea mai recentă știre falsă răspândită de Publika TV, instituție deținută de președintele PDM, Vlad Plahotniuc, datează din luna septembrie 2018. După expulzarea cetățenilor turci din țara noastră, postul de televiziune a difuzat informații precum că diplomații moldoveni de la Berlin, dar și copii acestora, ar fi amenințați cu tăieri de capete. Ulterior, ministrul de Externe de la Chișinău a spus însă că asemenea amenințări nu au existat.

Cât ține de știri false lansate la adresa liderului PAS, Maia Sandu, vizată în discuția dintre Vladimir Cebotari și moderatorul emisiunii, și acestea s-au regăsit la posturile afiliate PDM. Una dintre cele mai răsunătoare este cea din campanie prezidențială din 2016. Atunci, în rând cu posturile afiliate socialiștilor, Prime TV a difuzat o știre despre sirienii stabiliți în Moldova care îndeamnă lumea să o voteze pe Maia Sandu. Deși știrea a fost scoasă de pe site, AGORA a reușit să discute, ulterior, cu studenții vizați, care au spus că au fost trași într-o capcană.

Un alt fals despre Partidul Acțiune și Solidaritate răspândit de Publika TV este din iulie 2017, atunci când imaginile din cadrul unei conferințe de presă au fost trucate. Acestea au fost prezentate în cadrul emisiunii „Fabrika”. Ulterior, moderatorul și-a cerut însă scuze, menționând că nu știa că imaginile sunt false.