Este și cazul unui consumator din Anenii Noi, care a hotărât să achiziționeze în rate un iPhone X 256 GB în valoare de peste  27 de mii de lei. Acesta achitase mai multe luni pentru credit, mare însă i-a fost mirarea când a constatat carcasa telefonului detașându-se foarte ușor de telefon.

Cu această problemă, s-a adresat la magazinul specializat de unde a procurat telefonul. Aceștia au negat că ar avea vre-o legătura cu neconformitatea apărută.

Nesatisfăcut de răspuns, bărbatul a apelat la Telefonul Consumatorului, unde a fost ghidat să depună o reclamație. În urma examinării petiției de către specialiști, s-a realizat o expertiză independentă prin care nu s-a putut dovedi vina consumatorului. Astfel, acestuia i s-a restituit toate plățile efectuate pentru telefon, fiind reziliat contractul între consumator și agent economic.

Recent, în adresa APCSP au parvenit și alte două petiții care au fost soluționate pe cale amiabilă.

Ina D. (numele este modificat) din r-nul Sângerei a procurat un telefon mobil în rate în valoare de 6000 lei. După 6 luni de utilizare a fost detectată o deficiență a produsului și anume schimbarea culorii ecranului în momentul exploatării (înnegrirea acestuia).

Un consumator din capitală, de asemenea, a cumpărat un telefon în rate, ce se comercializa împreună cu husă-cadou. La achitarea a câteva tranșe de bani pentru produs, consumatorul a fost informat că este necesar să plătească și pentru husă, ceea ce a fost împotriva intereselor economice ale consumatorului. Drept finalitate, aceste contracte au fost reziliate, consumatorii recuperându-și sumele investite în cumpărături.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!