Deși au împânzit orașul cu panouri stradale pro-referendum, democrații nu raportează la CEC costul acestora (FOTO)

Deși au împânzit orașul cu panouri stradale pro-referendum, democrații nu raportează la CEC costul acestora (FOTO)

La 24 februarie 2019, pe lângă alegeri parlamentare vom avea și un referendum consultativ. În cadrul plebiscitului, cetățenii vor trebui să răspundă cu „DA” sau „NU” la două întrebări. Până în prezent în campania pentru referendum s-au înscris doi concurenți electorali. Este vorba de Partidul Democrat, care optează „pentru” și Partidul Comuniștilor care se poziționează „contra”. Chiar dacă au în cont suma de 100 000 de lei comuniștii nu au cheltuit până acum niciun bănuț pentru a-și promova opinia față de plebiscit. Spre deosebire de ei, democrații au raportat la CEC cheltuieli de peste 4 000 000 de lei. Suma este de 30 de ori mai mare dcât banii cheltuiți până acum pentru alegerile parlamentare.Banii au venit tot de la partid și s-au dus în mare parte către televiziunile apropiate liderului formațiunii. Cu alte cuvinte, Plahotniuc a mutat banii dintr-un buzunar în altul.

Partidul Democrat, în calitate de participant la referendumul republican consultativ, a raportat la Comisia Electorală Centrală că până la data de 18 ianuarie 2019 a înregistrat venituri de 5 000 000 de lei. Banii au fost depuși pe contul concurentului electoral tot de Partidul Democrat, condus de Vlad Plahotniuc, din mijloacele financiare proprii ale formațiunii.

Aproape toți banii au fost cheltuiți în aceeași săptămână pentru publicitatea la TV și radio – 4 374 999 de lei.

25 de posturi TV au primit bani pentru publicitate de la Partidul Democrat. Cele mai mari sume au fost, însă, transferate, către PRIME (peste 1 000 000 de lei) și Publika TV (peste jumătate de million de lei). Un alt million a ajuns în conturile Canal 2 și Canal 3 (câte 422 506 lei la fiecare). Postul RTR Moldova a primit de la democrați pentru publicitate în favoarea referendumului aproape 300 000 de lei, iar postul public de televiziune Moldova1 puțin peste 200 000 de lei.

Printre televiziunile care au primit între 100 000 și 200 000 de lei de la PDM regăsim: ProTV, RenTV, NTV Moldova, THT Exclusiv TV, N4, TV8 și Jurnal TV.

Televiziunile locale au primit sume de ordinul câtorva mii de lei.

Peste 20 000 de lei au fost împărțiți și la 8 posturi de radio locale.

De menționat că în raportul depus la Comisia Electorală Centrală la 18 ianuarie 2019 nu sunt reflectate cheltuielile pentru panourile stradale care au apărut la finele săptămânii trecute pe mai multe străzi din Capitală. Pe aceste panouri apar cel puțin cinci dintre candidații PDM pe circumscripțiile electorale din Chișinău la alegerile parlamentare. Este vorba de Nicolae Balaru, Valentin Guznac, Nae Simion Pleșca, Veaceslav Nedelea și Chiril Gaburici.

Potrivit informațiilor oferite de companiile care administrează panouri stradale, prețul unul astfel de panou, pe una din principalele artere din oraș, este de circa 400 de euro pentru o lună.

...

...

...

...

...

Reacții la acest articol
Spațiu rezervat vizitatorilor Agora.
Un Emoji sau Sticker va îmbogăți acest articol.