„Considerăm că acest comportament sfidător al Jurnal TV încalcă direct Codul electoral, care precizează clar – inclusiv cu referire la referendumuri – că radiodifuzorii acordă gratuit concurenţilor electorali câte un minut pe zi ca timp de antenă pentru plasarea publicităţii, precum şi maxim două minute pe zi contra plată. Precizăm că în cererea adresată Judecătoriei Chişinău solicităm doar ca Jurnal TV să fie obligat să difuzeze spoturile PDM conform legii, fără plată de daune sau despăgubiri din partea Jurnal TV pentru comportamentul abuziv de care a dat dovadă”, se arată într-un comunicat al PDM.

Democrații au anunțat că vor depune şi o sesizare pe acest subiect în atenţia Consiliului Audiovizualului.

Am solicitat un comentariu de la JurnalTV și vom reveni de îndată ce vom obține o reacție.

Precizăm că democrații au cheltuit deja 4 milioane de lei pentru a promova referendumul. Printre televiziunile care au primit între 100 000 și 200 000 de lei de la PDM regăsim ProTV, RenTV, NTV Moldova, THT Exclusiv TV, N4,  TV8 și Jurnal TV.

Amintim că anterior reporterilor JurnalTV le-a fost interzis accesul la sediul PDM. În luna decembrie 2018, democrații au acuzat jurnaliștii aceluiași post de folosirea identității false. O sesizare în acest sens, semnată de secretarul general al PDM, Constantin Botnari, a fost depusă la Consiliul Coordonator al Audiovizualului.