Studii recente spun că transportul rutier de marfă, dar și autovehiculele care prestează servicii precum strângerea gunoiului, curierat și altele, produc aproape 40% din totalul emisiilor poluante.

Uniunea Europeană obligă statele membre să găsească soluții pentru reducerea acestora și se militează, în principal, pe dezvoltarea infrastructurii pentru mașinile electrice.

Aici intervine primul camion-troleibuz de la Scania, care reinventează transportul de marfă. 

Primul camion-troleibuz a fost testat în Suedia, dar Germania a început cooperarea cu aceasta pentru a soluționa propriile problemele economice și de mediu.

În efortul său de a proteja și economia, dar și mediul țării, Germania a lansat programul Trucks for German eHighways.

Sunt „autostrăzi electrice” cu un număr limitat de kilometri cu o rețea de stâlpi de electricitate similari cu cei întâlniți în orașe, ca infrastructură pentru troleibuze. Doar că, în locul lor, circulă aceste camioane hibrid.

Folosesc combustibilul obișnuit atunci când infrastructura le permite, dar, odată intrate pe autostrăzile electrice, șoferul comandă direct de la bord înălțarea pantografului care face legătura cu rețeaua electrică. Pantograful a fost realizat de Siemens, dar se implică și Volksawagen pentru dezvoltarea infrastructurii.