Mai multe afaceri, bazate pe tragedia de la Charlie Hebdo, „înfloresc” în mediul online

Mai multe afaceri, bazate pe tragedia de la Charlie Hebdo, „înfloresc” în mediul online
FOTO: thenypost

Numeroase afaceri cu accente funeste, desfăşurate sub egida mesajului "Je Suis Charlie", au devenit înfloritoare pe Internet, informeaza site-ul publicaţiei franceze Le Monde, citat de Wall-street.ro.

La două zile după sângerosul atentat comis miercuri, 7 ianuarie, în redacţia săptămânalului parizian de satiră Charlie Hebdo, numeroşi internauţi s-au declarat indignaţi de "business-ul" care a început să se dezvolte pe internet în urma acestei tragedii. Anumite persoane încearcă deja să câştige bani pe eBay cu ajutorul dramei petrecute la Paris.

Pe acest site de licitaţii online, câteva numere emblematice ale săptămânalului au fost puse în vânzare, precum acela publicat cu o zi înainte de atentat, sau acela, şi mai provocator, din 2 noiembrie 2011, care avea pe coperta titlul "Charia Hebdo". Unele dintre aceste numere emblematice ale publicaţiei franceze au atins preţuri de până la 75.000 de euro. Însă rapiditatea cu care au crescut aceste sume i-au determinat pe anumiţi internauţi să vorbească despre o escrocherie. Alţi internauţi au pus în vânzare pe Internet desene originale realizate de unele dintre victime.

Reprezentanţii eBay au publicat un comunicat prin care au semnalat că anunţurile de licitaţii "care nu vor respecta condiţiile de utilizare impuse de acest site" vor fi suprimate. „În Franţa, vom dona ziarului Charlie Hebdo eventualele comisioane percepute de eBay pentru vânzările de reviste şi produse Charlie Hebdo asociate acestei tragedii", au adăugat ei.

Însă nu doar "produsele" Charlie Hebdo sunt exploatate pe această platformă de licitatii online. Uriaşul succes al hashtag-ului "#JeSuisCharlie" a fost aproape imediat acaparat de vânzătorii de tricouri, căni şi brelocuri de pe acest site. Căutările online care includ sintagma "Je suis Charlie" generează aproape 3.000 de rezultate pe eBay, iar acestea includ produse diverse: şepci, huse pentru telefoane mobile, insigne, abtibilduri, umbrele şi chiar plachete militare.

În afară de eBay, şi alte iniţiative i-au şocat pe internauţi. Printre acestea s-a aflat mesajul publicat de compania 3 Suisses pe reţelele de socializare, în care aceasta şi-a transformat logoul oficial în deja cunoscutul "Je Suis Charlie". Demersul a fost interpretat de mulţi internauţi drept o "tentativă de acaparare comercială". Compania a retras apoi imaginea în cauză şi a prezentat scuze publice: "Regretăm că am deranjat sau şocat pe cineva în aceste momente de emoţii intense. Nu am dorit niciodată să facem din acest fapt un demers comercial”.

De asemenea, mai multe nume de domenii pe internet care fac referire la atentatul parizian au fost cumpărate în aceste ultime zile. Domeniile Jesuischarlie.com şi Jesuischarlie.net au fost rezervate încă de miercuri şi indică spre site-ul oficial al publicatiei Charlie Hebdo. În schimb, Jesuischarlie.fr şi Iamcharlie.fr sunt pentru moment vide. Primul a fost rezervat de o companie de formare profesionala, Coactive Team, iar cel de-al doilea de către compania informatică Jaw X Process. Contactat de Le Monde, directorul general al acesteia, Etienne Wetter, spune că "obiectivul nu este de a face bani".

"L-am cumpărat din instinct, ieri, fără a avea o idee precisa. Cumpăr adeseori nume de domenii pe internet, dar nu am revândut niciunul după aceea. În cazul de faţă, achiziţia mea evită ca anumite persoane să cumpere domeniul respectiv pentru a-l utiliza într-un mod necorespunzător", a adăugat el. Etienne Wetter spune, de asemenea, că nu ştie deocamdata ce va face cu acest nume de domeniu online, dar nu exclude posibilitatea de a-l asocia cu URL-ul site-ului Charlie Hebdo.

Hashtag-ul "#JeNeSuisPasCharlie" a fost convertit la rândul său în nume de domeniu online. Jenesuispascharlie.com şi Jenesuispascharlie.fr au fost deja cumpărate, dar nimic nu a fost publicat deocamdată pe aceste site-uri.

Avem puterea să ne ajutăm unii pe ceilalți….

Dacă și tu crezi că ceea ce citești pe acest site sunt informații importante, atunci susține munca redacției AGORA cu un abonament digital ca să devină mai bună, să facă știri deosebite, interviuri mai interesante, articole și povești care să te facă să vrei să le recitești și să le distribui prietenilor tăi.

Mai mult, răsplătim fiecare abonat cu un set de produse locale, împachetate cu dragoste de echipa de la From the Heart Shop, astfel contribuim împreună la promovarea produselor de-acasă, din Moldova.

Devino de astăzi Susținător, Fan sau Ambasador AGORA

Vezi și aceste știri
Ucraina permite accesul automobilelor cu numere transnistrene pentru o perioadă de o lună

Ucraina permite accesul automobilelor cu numere transnistrene pentru o perioadă de o lună

Tinerii din Spania vor primi subvenții în sumă de 250 de euro pe lună pentru a se muta din casa părinților

Tinerii din Spania vor primi subvenții în sumă de 250 de euro pe lună pentru a se muta din casa părinților

Se caută o „ieșire diplomatică” din criza între Rusia și Ucraina. Antony Blinken se va întâlni Serghei Lavrov

Se caută o „ieșire diplomatică” din criza între Rusia și Ucraina. Antony Blinken se va întâlni Serghei Lavrov

Advertoriale
Maib continuă lanțul de modernizări. Acum Sucursala Bălți are un nou design modern și comod pentru clienți

Maib continuă lanțul de modernizări. Acum Sucursala Bălți are un nou design modern și comod pentru clienți

  „Dăruiește magia de Crăciun” alături de FinComBank

„Dăruiește magia de Crăciun” alături de FinComBank

Bugetarea participativă în zona de securitate: 426.000 lei alocați pentru proiecte comunitare

Bugetarea participativă în zona de securitate: 426.000 lei alocați pentru proiecte comunitare

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
    Copiii știu mai bine: Ce-și doresc femeile? Ce-și doresc bărbații? (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Pune-un ban deoparte (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Totul despre bani (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Care-i treaba cu șefii, ce mașini conduc și de ce au camere video în birou (VIDEO)
  • Copiii știu mai bine: Soluții noi pentru probleme vechi sau ce ne facem cu rănile căpătate la terenul de joacă (VIDEO)
Cele mai populare
  • 1
    Tot mai multe surse alternative de energie electrică. În R. Moldova există 27 de instalații eoliene (VIDEO)
  • 2
    Alocațiile românești, la ciorap: Ce sumă ar putea avea la majorat un copil care a adunat 18 ani indemnizația primită din partea țării vecine
  • 3
    Germania se angajează să garanteze securitatea Ucrainei în fața Rusiei
  • 4
    Guvernul va compensa 80% din creșterea tarifului la agentul termic. Compensațiile pentru consumul de gaz rămân neschimbate
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.