Potrivit lui Ruslan Codreanu, această comasare ar putea ridica de pe brânci Parcul de Autobuze, care este învechit. Acesta numără 95 de unități de transport, pentru întreținerea cărora, anual, se cheltuie aproximativ 15 mii de lei.

„Nu este suburbie azi care să nu aibă probleme cu transportul public. Nu este sector unde să nu se vrea transport public calitativ. Vom depune eforturi ca Parcul Urban de Autobuze să fie echipat, iar necesitatea este de a avea 150 de unități de transport. Prioritatea pentru mine este reorganizarea transportului public, prin comasarea acestor două întreprinderi. Pe mine nu mă interesează forma de comasare. Mai puțin mă interesează că e prin lichidare sau prin comasare. Pe mine mă interesează să existe o singură întreprindere municipală eficientă, care să asigure confort în transportul public municipal. Pentru fiecare locuitor, fie din oraș, fie din suburbie”, a declarat primarul interimar.

Totuși, Ruslan Codreanu a lăsat să se înțeleagă că șefii celor două întreprinderi nu ar fi încântați de idee. Acesta i-a cerut directorului RTEC să contracteze servicii de expertiză. „Cred că nici dvs, nici Parcul Urban de Autobuze nu aveți nici interes, nici voință mare ca să faceți comasarea respectivă. Insist să văd o analiză și să mergem pe comasarea acestor două întreprinderi. Aveți trei zile să mă informați care e situația”, a menționat Codreanu.

Vezi și: Fiecare al treilea autobuz din Chișinău se strică în fiecare zi. În 12 ani, parcul nu a avut nicio achiziție

Amintim că, după mai multe tentative, licitația privind achiziționarea a 31 de autobuze noi pentru Chișinău s-a soldat cu succes. Câștigătoare a fost desemnată însă o companie offshore din Ciprul de Nord.

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!