Potrivit autorilor proiectului, odată cu crearea Sistemului, camerele de monitorizare și supraveghere video vor fi instalate în locurile de interes public, iar încălcările regulilor de circulație rutieră pe drumurile Republicii Moldova vor fi înregistrate în mod automat. Astfel, situația din oraș, dar și de pe traseele naționale va putea fi evaluată în timp real.

Documentul mai prevede ca pe durata implementării proiectului sistemele de supraveghere video existente vor fi  transmise în gestiunea partenerului privat.

Totodată, recuperarea investiției partenerului privat se va efectua din contul acumulărilor obținute din amenzile aplicate în urma încălcărilor legii înregistrate de Sistemul Automatizat de Supraveghere a Siguranței Publice și Rutiere. Acestea se vor contabiliza separat de încasările acumulate din amenzile aplicate în mod tradițional de Inspectoratul General al Poliției.

Proiectul mai prevede că partenerului privat îi revine 50% din suma totală a acumulărilor obținute în urma amenzilor aplicate.

De cealaltă parte, bizlaw.md scrie că experții anticorupție din cadrul CNA au depistat mai multe lacune în proiect. Potrivit specialiștilor, nu ar fi fost reglementat expres termenul de realizare a contractului de parteneriat public-privat. De asemenea, nu ar fi fost precizate unele drepturi și obligații generale ale părților contractului de parteneriat public-privat.

Aceiași sursă notează că printre lacunele identificate mai sunt: nereglementarea riscurilor atribuite părților contractului, nereglementarea unor condiții generale de reziliere a contractului, dar și nestipularea expresă a valorii investiției minime ce urmează să fie efectuată de partenerul privat .

Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!