Pentru o comparație obiectivă, autorii analizei au selectat un șir de dotări de siguranţă și de confort. Astfel au menţionat dacă automobilul are sistem ESC de stabilizare a traiectoriei (obligatoriu deja în UE) şi câte airbag-uri sunt oferite în acea versiune, iar la dotările de confort, au menţionat dacă automobilele au aer condiţionat, conexiune Bluetooth pentru telefon mobil şi port USB. La parametrii tehnici sunt subliniate caracteristicile de bază, declarate de producător.

Suzuki Ignis 1.2 2WD GL – 8,500 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: DA
Port USB: DA
Putere motor: 90 CP
Consum mixt: 4.6 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Unul din modelele care-şi adevereşte investiţia în cel mai impresionant mod, venind în echiparea de bază cu toate atributele unui automobil modern şi civilizat. 



Dacia Logan 1.0 Acces – 7,180 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: NU
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU
Putere motor: 74 CP
Consum mixt: 5.4 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Dacia Logan n-are nevoie de foarte multă prezentare şi nu putea lipsi de aici. Deşi în dotarea de bază nu se găsesc foarte multe echipări de confort, e admirabilă prezenta ESC-ului şi a celor 6 airbag-uri. Acelaşi motor poate fi cumpărat şi în două echipări mai generoase, care au de asemenea preţuri de sub 10 mii euro în Moldova.


Dacia Sandero 1.0 Acces – 7,280 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: NU
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU
Putere motor: 74 CP
Consum mixt: 5.2 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Din nou, nu e nevoie de prea multă prezentare, întrucât ştim cu toţii că Sandero e practic versiunea hatchback a lui Logan, mai stilată şi un pic mai „europeană” în stilarea de design. Există versiuni cu echipări mai generoase a aceleiaşi motorizări Sandero.

Renault Clio 1.2 Life – 10,000 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: DA
Port USB: DA
Putere motor: 75 CP
Consum mixt: 5.6 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte 

Aşa cum îi stă bine unei compacte moderne Renault, modelul vine destul de generos echipat chiar în dotarea sa de bază, Life, având toate atributele moderne necesare unei ambianţe civilizate şi sigure la bord. Clio mai oferă şi motoare mai puternice, şi echipări mai generoase, dar această motorizare incipientă e singura ce se încadrează în limita de 10 mii de euro. De asemenea, Renault are adeseori promoţii pentru combinaţii un pic mai scumpe, oferite adeseori la preţ de sub 10 mii, dar, deoarece e vorba de oferte temporare, nu le-am inclus aici şi vă rămâne să analizaţi promoţiile disponibile la momentul cumpărării.

Ford Fiesta 1.1 Trend – 10,000 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: DA
Port USB: DA
Putere motor: 70 CP
Consum mixt: 4.7 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte 

Din nou, avem un model decent echipat în versiunea de bază. O asemenea ipostază incipientă merită toată atenţia unui cumpărător cu limită de buget de 10,000 euro.


Mazda2 1.5 G75 – 9,600 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 6
Aer condiţionat: NU
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: DA
Putere motor: 75 CP
Consum mixt: 4.7 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte 

Este unicul model Mazda ce poate fi cumpărat la preţ de sub 10 mii euro. Practic, e o derivată mai simplă a versiunii Emotion, care are deja aer condiţionat şi alte câteva dotări, în timp ce versiunea G75 incipientă e deposedată de el, aducând în acelaşi timp alte dotări de confort, precum şi întregul set decent de dotări de siguranţă. 


Skoda Fabia 1.0 Active – 9,600 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 2
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU 
Putere motor: 75 CP
Consum mixt: 4.8 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Skoda Fabia vine echipată în versiunea de bază activă cu aer condiţionat, însă dispune doar de 2 airbag-uri, mai multe fiind oferite în versiunile superioare de echipare. Totuşi, sistemul ESC e oferit standard.

KIA Rio Sedan 1.4 Drive – 9,700 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 2
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU
Putere motor: 100 CP 
Consum mixt: 5.7 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Motorul lui Kia e ceva mai puternic, având 100 CP, iar cutia de viteze e cu 6 trepte. Ne bucură faptul că şi producătorii coreeni au început a-şi echipa automobilele cu ESC în versiune de bază, inclusiv cele produse în Rusia, precum e Rio, şi destinate pieţii CSI. Totuşi, automobilul are doar 2 airbag-uri, iar altele vin doar în cea de-a 3-a echipare din 4 posibile, dotări care trec simţitor de pragul nostru de buget.


Hyundai Accent 1.4 Active – 9,900 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 2
Aer condiţionat: DA
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU 
Putere motor: 100 CP
Consum mixt: 5.7 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Hyundai Accent, cunoscut şi ca Solaris, e o paralelă tehnică a modelului de mai sus, Kia Rio Sedan, prin urmare dispune şi de acelaşi motor, acelaşi consum şi, precum observăm, aceeaşi abordare la echipări.

KIA Picanto 1.0 Drive MT – 7,900 EUR
Sistem ESC: DA
Nr. airbag-uri: 4
Aer condiţionat: NU
Conexiune Bluetooth: NU
Port USB: NU
Putere motor: 67 CP
Consum mixt: 4.4 litri/100 km
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Kia Picanto e ceva mai elementar echipată ca nivel de confort, însă vine cu mai multe airbag-uri la capitolul siguranţă. Aceeaşi dotare Drive e disponibilă în mai multe combinaţii de motorizări şi cutii, doat sub 10 mii euro.