Care sunt top 5 tendințe pentru advertisingul online din R. Moldova în 2015

Care sunt top 5 tendințe pentru advertisingul online din R. Moldova în 2015
Foto: tipsmakemoney.com


Publicitatea online se dezvoltă rapid în Republica Moldova și crește cota din volumul total al pieței de publicitate. În acest sens, Agora a solicitat opinia a patru dintre cei mai apreciați experți în domeniul publicității online. Vedeți mai jos răspunsurile acestora.



Roman Știrbu, Internet Department Director Simpals:

1. Va crește ponderea publicității online din valoarea totală a pieței de publicitate;

2. Se va accelera prezența în online-ul moldovenesc a furnizorilor internaționali de publicitate;

3. Dezvoltarea rapidă a tehnologiilor de publicitate pe dispozitivele mobile;

4. Creșterea segmentului de publicitate video pe Internet;

5. Îmbunătățirea și introducerea unor noi tehnologii de urmărire a intereselor utilizatorilor de Internet.





Constantin Donțu, General Manager @AdCenter:

1. Eficiența - clienții nu vor mai căuta click-uri spre site, ei vor campanii eficiente care să aducă utilizatori calitativi, care vor face acțiunile așteptate. Clienții încep să cunoască metode de analiză a calității traficului. Companiile nu mai vor zeci de mii de treceri către site, care nu rezultă în vânzări. E mai bine un utilizator care va costa mai scump să-l atragi pe site, dar care va face o cumpărătură sau altă acțiune benefică clientului. Companiile nu mai vor un număr mare de urmăritori/fani la paginilor de pe rețelele sociale, ci vor să vadă câte vânzări/acțiuni țintă sunt generate de acești urmăritori/fani.

2. Search Engine Marketing - în această categorie se înscrie atât publicitatea în motoarele de cautare, cât și optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare. Traficul de căutare aduce utilizatori mai calitativi decât publicitatea prin bannere.

3. Site content - Companiile fiind instruite de specialiști au început să înțeleagă că pagina unde ajunge utilizatorul este un factor important în luarea deciziei de cumpărare. Companiile care deja au un content bine pus la punct o sa înceapă să experimenteze cu content ca să vadă care dintre elementele site-ului aduc eficiență mai mare.

4. Mobile - Deja există multe vânzări generate de pe device-urile mobile în Moldova. Ecranul principal în fața căruia utilizatorii petrec tot mai mult timp este cel mobil. Nu este vorba despre schimbarea preferinței de device, dar despre eficientizarea timpului. Cel mai bun exemplu este ca operatorii de telefonie mobilă fac trecerea de la vânzarea serviciilor de telefonie spre vânzarea traficului de internet. Tot mai multe servicii pot fi comandate/cumparate prin aplicații, mobile/responsive sites.

5. Vânzări online - tot mai multe companii vor trece spre vânzarea produselor/serviciilor online. Acest trend este influențat de trendul mobile. Gândiți-vă câți dintre cei care citesc acest articol au comandat taxi-ul prin intermediul aplicațiilor mobile sau achită serviciile comunale prin intermediul web-clientului de la bancă. Conform studiului de audiență a utilizatorilor de online din Moldova (datele din septembrie 2014) sunt 649 mii de utilizatori ce fac cumpărături online cel puțin o dată pe an.

PS: În trendurile pentru 2015 au fost omise social media si video. Video nu este încă utilizat ca instrument eficient. Companiile pentru promovare online încă utilizează spoturile video create pentru mediul TV, ceea ce nu este eficient. Companiile încă nu sunt gata să investească în crearea de video reviews a produselor și serviciilor ce vor fi plasate pe site sau promovate.

În social media foarte multe companii au început să se dezamăgească din cauza că instrumentul nu a fost utilizat corect, din motivul ca trendul a fost unul rapid și doar unele companii au utilizat corect acest instrument, nu pentru creșterea de urmăritori/fani, dar pentru creșterea de mediatizare printre utilizatori a serviciilor și produselor ce le oferă.




Elena Plescan, Clients Director la agenția digital Granat:

1) În 2015 brandurile vor realiza că nu este suficient să-ți creezi o comunitate mare de fani, dacă aceștia nu sunt implicați și nu devin ulterior ambasadorii tăi. Se va pune accent pe concursurile și aplicațiile interactive, pe proiectele de PR cu participarea blogerilor, instagramerilor și liderilor de opinie din domeniul online.

2) Poziția rețelelor de socializare ca instrumente eficiente de promovare și construire a reputației brandului se va consolida în anul care vine. Pe lângă tradiționalele Facebook, și Odnoklassniki, brand-urile vor începe să experimenteze cu platforme mai puțin cunoscute pe piața autohtonă precum Instagram și Pinterest, care au devenit un succes la nivel internațional.

3) În 2015, o bună parte din conținut va fi vizualizat pe dispozitivele mobile. Acest fapt va motiva agențiile să creeze website-uri și aplicatii ușor de utilizat, cu un conținut simplu și concis, împachetate într-un format mobile-friendly.

4) Conținutul video își va consolida în continuare poziția, iar în 2015 vom observa pe piața online din Moldova lansarea mai multor proiecte video, precum și apariția mai multor vlog-uri.

5) Companiile vor apela tot mai mult la publicitatea online, în defavoarea publicității la TV, radio, dar mai ales a publicității în ziare și reviste. Sper că se va renunța în sfârșit la bannerele statice, care au o eficiență scăzută și banerele Flash, care nu se afișează pe dispozitivele mobile. La moment, varianta optimală sunt bannerele interactive realizate în HTML5, care pot fi vizualizate pe tablete și smartphone-uri.




Ghenadie Braghiș, Director Vânzări PROdigital:

1. Migrarea tot mai accentuată a traficului online către dispozitivele mobile (telefoane și tablete) va stimula tot mai mult dezvoltarea versiunilor mobile ale site-urilor, implementarea unor noi formate de banere, precum și vânzarea targetată a publicității pe dispozitive mobile.

2. Ca urmare a creșterii volumului de content video, precum și a creșterii vitezelor de video streaming, va crește volumul de publicitate video. Acest tip de promovare reprezintă cel mai complet produs publicitar online (imagine realistă + sunet + link către landing page-ul clientului). Mai mult, publicitatea video preroll/midroll/postroll este cea mai eficientă din punct de vedere al costului per click.

3. Consolidarea pieței în mâinile unui număr limitat de sales house-uri. După estimările noastre, peste 70% din bugetele online vor fi absorbite de trei cele mai mari sales house-uri: Numbers, PROdigital și Media Contact.

4. Creșterea importantei elementului creativ în campaniile online. Clienții si agențiile, pe lângă deja conscrata achizitie de inventar, tot mai des includ în mix articole comerciale, concursuri, tombole, branding sau proiecte mai ample (cu implicarea elementelor de off-line și altor canale media).

5. Creșterea ponderii publicității in Google si Facebook, datorită sistemului automatizat de vânzare-cumpărare și performanțelor mai înalte din punct de vedere al costului per click.

6. Piața de publicitate online va continua să crească mai rapid decât piața TV, radio, OOH sau cea a presei. Acest lucru se datorează creșterii numărului de utilizatori de Internet, precum și creșterii consumului per utilizator.

Dacă tot ai ajuns aici...

...înseamnă că ți-a plăcut articolul sau te preocupă subiectul. Noi vrem să venim cu cât mai multe articole pe care să le citești până la final. Acum le poți spune direct jurnaliștilor din redacție ce vrei să citești și în ce format.

Noi păstrăm jurnalismul AGORA deschis tuturor. Nu avem în spate oligarhi sau politicieni și nimeni nu-i dictează editorului cum să scrie despre un subiect sau altul. Sprijinul tău ne va ajuta să ne păstrăm această independență. Orice contribuție, oricât de mare sau mică, este extrem de valoroasă pentru noi.

Sprijină AGORA astăzi cu doar 98 de lei. Mulțumim.

Vezi și aceste știri
 Iurie Podarilov, se judecă cu IGP, instituție la care este proaspăt șef. Iată ce solicită

Iurie Podarilov, se judecă cu IGP, instituție la care este proaspăt șef. Iată ce solicită

Gazprom, suspectat de manipularea pieței de gaze. Un grup de europarlamentari cer anchetarea companiei

Gazprom, suspectat de manipularea pieței de gaze. Un grup de europarlamentari cer anchetarea companiei

Meteo în weekend: Meteorologii prognozează ploi și temperaturi de circa +25C

Meteo în weekend: Meteorologii prognozează ploi și temperaturi de circa +25C

Advertoriale
Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

Castel Mimi – legenda locului care scrie istorie, la Bulboaca, de 5 ani (FOTO)

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

De ce aeroportul din Lukla este cel mai primejdios din lume și cum moldovenii au vopsit ouă în Nepal, de Paște. Istoriile documentarului MyEverest

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

Cine sunt experții internaționali, invitați la „Moldova ICT Summit 2021: The Future of Digital”

E un efort pe care nu-l putem face
singuri, așa că te așteptăm alături de noi
EMISIUNI
  • Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
    Oameni ca tine: Creatorul de zâmbete (VIDEO)
  • Oameni ca tine | Un cuplu de la Ialoveni a pus pe roate o afacere creativă: „În dragoste și în business toate căile sunt bune”
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Tărț la PAS. Analizăm promisiunile noii majorități parlamentare și cât de reale sunt acestea (AUDIO)
  • Podcastul „Bilet în Parlament”: Viața de deputat, între glamour și birocrație. Discuție cu fostul parlamentar Vadim Pistrinciuc (AUDIO)
  • De la 11, cu Veaceslav Platon despre promisiunile electorale ale lui Veaceslav Valico
Cele mai populare
  • 1
    Au refuzat să lucreze acolo unde au fost repartizați, așa că au fost obligați, de stat, să restituie banii pentru anii învățați. Avocatul Poporului ia apărarea absolvenților Academiei Militare
  • 2
    Afganistanul, prin ochii Olgăi Cegorean: Cel mai mult îmi e frică să nu mă mai pot întoarce niciodată acolo
  • 3
    Mesaj cu apropo de la Arina Spătaru? „Mi-am luat rămas bun de la Platforma DA. Nu știu de ce am ales să stau într-o mlaștină”
  • 4
    Vremea se răcește. Meteorologii au emis Cod Galben de îngheț
Canalul nostru de pe YouTube
Autentificare
Ai uitat parola?
Salvează articolul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Articolele salvate pentru mai târziu, le vei putea găsi în profilul tău.

Urmărește subiectul

Pentru a activa această opțiune, e nevoie să fii logat pe AGORA.

Subiectele urmărite le vei putea găsi în profilul tău.