Facebook aplică „ecusonul albastru” organizațiilor media, mărcilor și persoanelor publice. Eligibilitatea pentru ecusonul albastru de verificare depinde de mai mulți factori, precum caracterul complet al contului, respectarea politicilor, dar și interesul public.

Pentru a solicita un ecuson de verificare albastru, pagina sau profilul trebuie să respecte anumite condiții de utilizare a serviciului Facebook.

De asemenea, solicitarea pentru obținerea ecusonului trebuie făcută prin completarea unui formular. Pentru a-i convinge să-ți ofere ecusonul albastru, Facebook solicită să menționezi informații suplimentare despre ceea ce reprezintă instituția ta și să le demonstrezi că aceasta reprezintă interes public.

După ce a fost analizată cererea, compania îți va trimite o notificare prin care te va anunța dacă ai primit sau nu ecusonul ce atestă veridicitatea paginii. În cazul solicitărilor respinse, poți transmite altă solicitare după ce trec 30 de zile.

„Ecusonul albastru” nu poate fi cumpărat sau achiziționat contra unei sume de bani sau de la alte instituții decât Facebook. Totodată, gigantul social media este în drept de a retrage ecusoanele de verificare albastre după cum consideră de cuviință.


Scriem pentru tine. Vrei să ne susții? Sprijinul cititorilor noștri este esențial pentru a putea face în continuare jurnalism independent, iar noi vrem să continuăm cu același curaj și dedicație. Susține redacția AGORA cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon. Îți mulțumim!