AGORA a mediatizat campania electorală echilibrat, fără preferințe editoriale vizibile și pe o tonalitate generală neutră prezentânt informații despere toți candidații electorali în circumscripțiile uninominale și circumscripția națională. Este concluzia experților Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI) și Asociația Presei Independente care au monitorizat activitatea mai multor instituții de presă pe perioada campaniei electorale.
Potrivit experților, în majoritatea covârșitoare a cazurilor, AGORA a avut o tonalitate neutră în știrile despre campania electorală și candidații care s-au înscris în cursa pentru parlamentare, iar autorii au fost nepărtinitori.
Tonalitatea refelctării partidelor politice/Circumscripția națională (în perioada 9 - 16 februarie)
Autorii raportului au ținut să evidențieze și faptul că portalul nostru de știri a demonstrat și o abordare mai creativă în mediatizarea campaniei electorale prin realizarea podcastului săptămânal „Bilet în Parlament” și a testelor în care am îndemnat cititorii să-și verifice cunoștințele la subiectul alagerilor parlamentare.
Citește și:
Ei exclamă, noi votăm: Tu cât de bine știi sloganele electorale ale partidelor politice? (QUIZ)
Din punct de vedere cantitativ, AGORA s-a situat în top cinci, după numărul de materiale publicate despre campania electorală.
În această perioadă AGORA a înregistrat și cel mai bun raport între sursele bărbați și sursele femei, alături de ZdG.md. Potrivit experților, în medie la 3,5 surse de gen masculin a revenit o sursă de gen feminin. Comparativ cu alte portaluri, unde rata a fost de o sursă feminină la peste opt sau chiar 12 surse de gen masculin.
„În general, se constată o îmbunătățire a lucrurilor în presa online. Sunt totuși portaluri care nu-și ascund preferințele politice. Trebuie să remarcăm, ca o tendință generală, că presa online nu oferă de foarte multe ori dreptul la replică persoanelor care sunt vizate direct în diferite declarații și acuzații. Cei mai de bună credință revin la aceste declarații cu reacțiile celor vizați, dar sunt și cazuri când aceste acuzații rămân fără răspuns și aceste materiale rămân a fi dezechilibrate din puct de vedere jurnalistic”, a declarat în context directorul executiv al Asociației Presei Independente, Petru Macovei.
***
Portalul de știri AGORA a fost lansat la 18 februarie 2014 și este deținut de compania Interakt, care îşi propune să devină cea mai competitivă companie din Republica Moldova în domeniul new-media. În acest sens, compania lansează şi dezvoltă produse new-media, care tind să fie lideri pe segmentul lor de piaţă. Din portofoliul Interakt mai face parte și revista online pentru femei EA.md.
Vezi și aceste știri

Litvinenco, despre scoaterea în afara legii a Partidului Șor: Nu constituie un precedent periculos

Președintele ales al Cehiei a avut o primă discuție cu președinta Taiwanului. Gestul ar putea provoca furia Chinei

Șef din cadrul Inspectoratului General al Poliției, în vizorul inspectorilor ANI. Ce au depistat (DOC)
Advertoriale

La Chișinău vor fi amenajate curți ideale pentru trai ca în Europa (VIDEO)

Continuăm campania „Generația Inteligenței Financiare”. Urmăriți al doilea episod în limba rusă al serialului „Cunoaște sensul banului cu Emily” (VIDEO)
