Pliantele electorale cu simbolica ACUM au fost expediate pe adresa AGORA de către o locuitoare a sectorului Botanica. Astfel, pe foaie apare fotografia Maiei Sandu și a lui Andrei Năstase, alături de Veaceslav Platon, condamnat la 18 ani de detenție pentru escrocherie și spălare de bani în proporții deosebit de mari. În aceeași imagine apare și Vlad Filat, condamnat și el la nouă ani de închisoare pentru corupție.

Pe foaia volantă scrie că ACUM îi va „scoate la libertate” pe cei doi.

Solicitată de AGORA, purtătoarea de cuvânt a blocului ACUM, Cristina Bujor, a infirmat că pliantul ar apariține blocului electoral și a pus această acțiune pe seama oponenților politici.

„E cea mai mizerabilă campanie desfășurată vreodată în Republica Moldova. PD și PSRM fac ceea ce știu mai bine - mint oamenii așa cum au făcut și la prezidențiale, și la locale, cheltuind bani murdari și nedeclarați pentru aceste minciuni, știind că instituțiile statului îi vor proteja în loc să-i penalizeze. În realitate, ei știu că noi vom investiga toate abuzurile și vor ajunge la pușcărie toți cei care au încălcat legea. Frica lor de blocul ACUM s-a transformat în agonie”, ne-a comunicat Bujor.

Contactat telefonic, purtătorul de cuvânt al PDM, Vitalie Gamurari, nu ne-a răspuns. Iar purtătoarea de cuvânt a PSRM, Irina Astahova, a negat acuzațiile. „Nu avem niciun material denigrator împotriva concurenților electorali. Avem doar critică în adresa puterii. Este calomnie. Dacă au dovezi, e una. Dar când e vorba de invenții, ce poți comenta. Nu sunt pliantele noastre. PSRM nu se ocupă cu așa ceva. Concurenții PSRM de fiecare dată încearcă să ne lege de PDM”, a declarat Irina Astahova.

Mai devreme, în căsuțele poștale ale locuitorilor capitalei au apărut și alte pliante. În culorile specifice socialiștilor au apărut mesaje ale Partidului Democrat. PD a contrapus promisiunile sale cu cele ale PSRM și ACUM.


Amintim că ieri pe mai multe poziții de banerele publicitare ale unor instituții de presă, inclusiv AGORA, au fost acaparate simultan de același mesaj electoral, prin Google Ads, pe poziții „interzise” partidelor politice. Strategia a fost folosită destul de des în această campanie de principalii concurenți electorali.