Studiu: Peste 40% dintre speciile de insecte sunt amenințate cu dispariția

De la fluturi la albine, aproape jumătate dintre speciile de insecte sunt amenințate cu dispariția în următoarele decenii. Oamenii de știință avertizează cu privire la impactul devastator pe care un astfel de eveniment l-ar avea asupra viitorului umanității, transmite Hotnews.ro.

O nouă lucrare de cercetare publicată duminică sugerează că peste 40% dintre speciile de insecte sunt amenințate de extincție. Oamenii de știință avertizează de mulți ani că pierderea anumitor specii de insecte, cu precădere a insectelor polenizatoare, ar avea un impact devastator asupra viitorului omenirii.

Specii afectate

• fluturi și molii
  • albine și viespi
  • cărăbuși
  • libelule

Amenințări

• Biodiversitatea insectelor este amenințată în toată lumea.
  • Ratele dramatice de declin al populației de insecte ar putea să conducă la dispariția a 40% dintre speciile de insecte din lume în următoarele decenii.
  • Grupurile de insecte afectate nu doar că includ specialiștii care ocupă anumite nișe ecologice, dar și multe specii comune și generaliste.

Studiul publicat în Biological Conservation susține că printre problemele care cauzează scăderea populației de insecte din lume se numără și pierderea habitatului, poluarea, pesticidele și alți factori biologici, precum patogenii. Printre motivele invocate de studiu se numără și schimbarea climatică, despre care cercetătorii susțin că ,,este importantă mai ales în regiunile tropicale.”

Cercetătorii avertizează că reducerea populațiilor de polenizatori poate să conducă la un dezastru.

„Eșecul de a face asta (de a lua măsuri pentru a proteja speciile afectate) ar pune în pericol siguranța alimentară și ar fi un pericol iminent pentru economia globală, nutriție și diversitate alimentară, dar și pentru biodiversitatea ecosistemelor”, precizează Consiliul Chicago pentru Afaceri Globale într-un raport. „Succesul ne-ar asigura capacitatea de a hrăni o populație în creștere generații de-a rândul.”

Gazprom a emis primul comunicat referitor la negocierile cu R. Moldova. Declarația concernului rus