În decembrie 2018, în Republica Moldova populația de internet a ajuns la 1,84 milioane. Studiul de Măsurare a Traficului și Audienței pe Internet (gemiusAudience), realizat de Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului (BATI) în parteneriat cu Gemius, arată că piața din Republica Moldova se aliniază trendului ascendent al comerțului online, înregistrat în ultimii ani la nivel mondial.
Astfel, peste 100 de mii dintre internauții moldoveni declară că fac cumpărături online de câteva ori pe lună.
O alta observație importantă în obiceiurile de utilizare a internetului se reflectă în seviciile folosite. Astfel, serviciul online de banking de pe PC a devenit folosit de peste 200 de mii de internauți de câteva ori pe lună.
În ceea ce privește traficul generat de pe diferite dispozitive mobile, 52,25% este generat de pe PC, 44,13% de pe telefon mobil si 2,64% de pe tabletă.
Datele provin din studiul internațional de măsurare a Internetului-gemiusAudience, derulat de Gemius în peste 30 de țări. Scopul acestuia este de a colecta informații despre profilul utilizatorilor de Internet și frecvența de utilizare a Internetului. Studiul se desfășoară conform metodologiei hibride Gemius si in concordanta cu prevederile ICC/ESOMAR.
Vezi și aceste știri

Expert în științe agricole: Fluctuațiile termice sunt îngrijorător. Ce riscuri sunt pentru roada anului 2023 (VIDEO)

Cinci bărbați din Rusia, blocați în aeroportul din Coreea de Sud de luni de zile. Statul nu-i recunoaște drept refugiați și le interzice intrarea în țară

Numărul real al populației care locuiește în R. Moldova este de 2,6 milioane de oameni. Rezultatele calcului după metodologia internațională
Advertoriale

Microinvest susține agricultorii din Moldova cu CREDITE AGRO de până la 7 000 000 lei

Scopul și valorile maib, într-o nouă interpretare – prezentate întregii echipe
